Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Вуксановић, доцент

др Срђан Тепарић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Биљана Лековић, доцент

др Марина Марковић, доцент

др Андријус Јушкис, гостујући професор

Услов

нема посебних услова

Исход

Студенти ће након завршеног курса бити у могућности да практично примене стечена знања у домену музичке индустрије, кроз препознавање, формулисање, развој и практично имплементирање идеја којима се креирају друштвене, економске, културне и уметничке вредности. Студенти ће бити оспособљени за самостално предузетничко деловање, за осмишљавање музичких пројеката на бази приступа логичког оквира (Logical Framework Approach) и њиховој реализацији посредством нових медија, дигиталних медија и постмедија на тржишту културе

Циљ

Циљ предмета је упознавање студената са парадигмама индустрије културe, доменима музичке индустрије (продукција, постпродукција, дистрибуција и рецепција), правним и производним регулативама музичке индустрије, могућим облицима рада са музиком у пољу нових медија, дигиталних медија и постмедија (документовањe и дистрибуцијa уметничког рада путем различитих аудио и аудио-визуелних формата), као и мониторингу извођења/конзумације уметничког рада. Студент такође стиче увид у начине креирања имиџа уметника у дигиталном свету кроз заступање друштвених и културних вредности, друштвену ангажованост и интеркултурне дијалоге. Практични део курса подразумева анализе аудио и аудио-визуелних формата као и осмишљавање и групну реализацију једног пројекта и његов пласман на streaming платформе

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава 1. Индустрија културе – историјски и актуелни концепти; 2. Музичка индустрија – продукција и дистрибуција; 3. Музичка индустрија – конзумација; 4. Музичка индустрија – заштита интелектуалне својине и Закон о ауторским и сродним правима 5-7. Интернет радио и стриминг платформе: историја, теорија и студије случаја 8-10. Телевизисјки формати и музичка индустрија: историја, теорија и студије случаја 11. Видео спот: историја, теорија и студије случаја 12-13. Флеш-моб: live performance, друштвени ангажман и маркетинг 14-15. Презентација пројекта

Садржај практичне наставе

Практична настава Индивидуални рад на осмишљавању и планирању пројекта у изабраном аудио-визуелном формату. Радионица: тимски рад на планирању и реализацији једног заједничког пројекта у одабраној аудио или аудио-визуелној форми

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

активност у току предавања

10

Индивидуални пројекат

30

Тимски пројекат

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Презентација пројекта

30

Литература

Arnautović, Jelena (2012). Između politike i tržišta. Popularna muzika na radio Beogradu u SFRJ. Beograd: RTS.

Crisell, Andrew (1986). Understanding Radio (Studies in Culture and Communication). Routledge: London and New York.

Forman, Murray. 'One Night on TV Is Worth Weeks at the Paramount': Musicians and Opportunity in Early Television, 1948-1955. Popular Music (21/3), 249–276.

Frascogna Jr., Xavier M. H. Lee Hetherington (2004). This Business of Artist Management: The Standard Reference to All Phases of Managing a Musician's Career from Both the Artist's and Manager's Point of View. New York: Billboard Books.

Grant, Philip Stanley, et al (2012). Operatic flash mob: Consumer arousal, connectedness and emotion, Journal of Consumer Behaviour, published online in Wiley Online Library (wileyonlinelibrary.com) DOI: 10.1002/cb.384.

Јевтовић, Зоран (1998). Дијалог на радију. Београд: Просвета.

Katz, Mark (2004). Capturing Sound. How Technology Has Changed Music. London: University of California Press.

Krasilovsky, M. William, Sidney Shemel, John M. Gross (2007). This Business of Music: The Definitive Guide to the Music Industry (10th Edition). New York: Watson-Guptill Publications.

Maglov, Marija (2016). The Best Of. Umtnička muzika u PGP-u. Beograd: Fakultet za medije i komunikacije. Mount, Andre, Testing Art with a Live Studio Audience: John Cage at an Intersection of Popular Television and the Avant-Garde. Music and the Moving Image (4/3), 31–56.

Passman, Donald S (2015). All You Need to Know About the Music Business (9th Edition). New York –London – Toronto – Sydney – New Delhi: Simon & Schuster.

Popular Music (21/3), Special Issue: Music and Television.

Вуксановић Ивана (2004). Рок музика и музички спот: случај Рамба Амадеуса, у: Музика и медији (ур. Весна Микић, Татјана Марковић). Београд: Универзитет уметности у Београду, 74–80.