Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ана Стефановић, редовни професор

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из Стратегије музичког стила 1

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу специфичним знањима везаним за питања музичког стила и да буду оспособљени за аналитички приступ најсложенијим стилским ситуацијама

Циљ

Проширивање и продубљивање методолошког оквира анализе музичког стила савладаног на дипломским академским студијама

Садржај теоријске наставе

Упознавање студената са различитим стилистичким "стратегијама" - поступцима; Анализа граничних и поливалентних стилских ситуација и свих врста стилских поступака на одабраним примерима Испитни захтев: 1. Теоријско питање 2. Анализа примера из непознатог корпуса са нагласком на гранчним и поливалентнм стилским ситуацијама, као и на интестилистичким релацијама

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави

10

Активност у практичној настави

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

EKO, Umberto, "O stilu", O književnosti, Beograd: Narodna knjiga, 2002, 151-165.

GENETTE, Gérard, Palimpsestes, Paris: Seuil, 1982.

GOODMAN, Nelson: "The Status of Style", in: Ways of Worldmaking, Indianapolis: Hackett, 1972, 23-40.

—, "On Being in Style", in: Of Mind and Other Matters, Cambridge-Mass.: Harvard University Press, 1984, str. 130-134.

HATTEN, Robert, Musical Meaning in Beethoven: markedness, correlation and interpretation, Bllomington, Indiana University Press, 1994.

—, Interpreting Musical Gestures, Topics and Tropes, Bloomington: Indiana University Press, 2004.

KOMPANJON, Antoan, "Stil", Demon teorije, Novi Sad: Svetovi, 2001, 212-250.

MEYER, Leonard B., "The Presence of the Past", Music, the Arts and Ideas, Chicago and London: The University of Chicago Press, 1967, 185-208.

—, Style and Music, Chicago and London: The University of Chicago Press, 1996 (second edition).

ŠEFER, Žan-Mari, "Mimezis: Podražavanje, varka, predstavljanje i spoznaja", Zašto fikcija, Novi Sad: Svetovi, 61-137.

SHEINBERG, Esti, Irony, Satire and Parody and the Grotesque in the Music of Shostakovich, Burlington: ASHGATE, 2000.