Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ана Стефановић, редовни професор

Услов

Нема

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу специфичним знањима везаним за питања музичког стила и да буду оспособљени за аналитички приступ најсложенијим стилским ситуацијама

Циљ

Проширивање и продубљивање методолошког оквира анализе музичког стила савладаног на дипломским академским студијама

Садржај теоријске наставе

Упознавање студената са различитим стилистичким "стратегијама" - поступцима; Анализа граничних и поливалентних стилских ситуација и свих врста стилских поступака на одабраним примерима Испитни захтев: 1. Теоријско питање 2. Питање из обавезне литературе

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави

10

Активност у практичној настави

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

EKO, Umberto, "O stilu", O književnosti, Beograd: Narodna knjiga, 2002, 151-165.

GENETTE, Gérard, Palimpsestes, Paris: Seuil, 1982.

GOODMAN, Nelson: "The Status of Style", in: Ways of Worldmaking, Indianapolis: Hackett, 1972, 23-40.

—, "On Being in Style", in: Of Mind and Other Matters, Cambridge-Mass.: Harvard University Press, 1984, str. 130-134.

HATTEN, Robert, Musical Meaning in Beethoven: markedness, correlation and interpretation, Bllomington, Indiana University Press, 1994.

—, Interpreting Musical Gestures, Topics and Tropes, Bloomington: Indiana University Press, 2004.

KOMPANJON, Antoan, "Stil", Demon teorije, Novi Sad: Svetovi, 2001, 212-250.

MEYER, Leonard B., "The Presence of the Past", Music, the Arts and Ideas, Chicago and London: The University of Chicago Press, 1967, 185-208.

—, Style and Music, Chicago and London: The University of Chicago Press, 1996 (second edition).

ŠEFER, Žan-Mari, "Mimezis: Podražavanje, varka, predstavljanje i spoznaja", Zašto fikcija, Novi Sad: Svetovi, 61-137.

SHEINBERG, Esti, Irony, Satire and Parody and the Grotesque in the Music of Shostakovich, Burlington: ASHGATE, 2000.