Факултет Музичке уметности
Предмет

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из Увода у анализу вокалне музике 1

Исход

Од студената се очекује да се, усвојивши основна знања везана за однос између музике и књижевности (књижевног текста), оспособе за примену тог знања у анализи и интерпретацији дела вокалне музике

Циљ

Оспособљавање студената за аналитичко-интерпретативни приступ односу између музике и књижевности (књижевног текста) у вокалној музици

Садржај теоријске наставе

Предавања: Аналитичке поставке. 1. Поетика средњег века: књижевне формације и жанровски систем 2. Витешка књижевност и дворска љубавна лирика. 3. Кансо, алба, пастурела. 4. Билингвални мотет XIII века: игра алегорије и пародије. 5. Полифони шансон XIV века: прожимање наративног и лирског регистра. 6. Поетика ренесансе: књижевне формације и жанровски систем. 7. Петрарка, петраркистички књижевни покрет, књижевно порекло музичког мадригала. 8. Идила и позноренесансни канцонета-мадригал. 9. Елегија и позноренесансни мадригал. 10. Поетика барока: књижевне формације и жанровски систем. 11. Марино, маринистичка поетика meraviglia и ранобарокни concerto мадригал. 12. Ринучини, пасторала и ранобарокни речитатив. 13. Тасо, крсташки еп и ранобарокни ораторијум. 14. Библијски мистериј и пасија. 15. Библијски мистериј и кантата.

Садржај практичне наставе

Практична настава: израда семинарског рада Колоквијум: Жанровска, структурно-синтаксичка, стилска и семантичка анализа ренесансног, барокног или класичарског дела вокалне музике Испит: одговор на два теоријска питања.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Колоквијум

10

Семинар

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

1. Џереми Јудкин, Музика у средњovekovnoj Evropi, Клио, Београд, 2003.

2. Dean T. Mace, "Pietro Bembo and the Literary Оrigins of the Italian Madrigal", The Musical Quaterly, 1, 1969, p. 65-86.

3. Милена Медић, Хрестоматија I и II.

4. James V. Mirollo, The Poet of the Marvelous. Gambattista Marino, Columbia University Press, 1963.

5. Gary Tomlinson, Monteverdi and the end of the Renaissance. University of California Press, Berkeley and Los Angeles, 1987.

6. Gerald R. Hoekstra, "The French Motet as Trope: Multiple Levels of Meaning in Quant florist la violete / El mois de mai / Et gaudebit", Speculum, Vol. 73, No. 1 (Jan., 1998), 32-57.

7. William Calin, "Medieval Intertextuality: Lyrical Inserts and Narrative in Guillaume de Machaut", The French Review, Vol. 62, No. 1 (Oct., 1988), 1-10.

8. Tim Carter, Monteverdi and his Contemporaries. Ashgate Publishing Limited, Aldershot, 2000.

9. Eric Chafe, Tonal Allegory in the Vocal Works of J. S. Bach, University of California Press, Berkeley and Los Angeles, 1991.