Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Зоран Божанић, ванредни професор

др Сенка Белић, доцент

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из Семинара из контрапункта 1 (OHSK1)

Исход

Упознавање проблематике из области контрапункта; развој способности јасног формулисања идеје и циљева истраживања, практичне примене општих музичкотеоријских знања и научне методологије, као и функционалног обликовања музичкотеоријског текста.

Циљ

Усвајање и продубљивање знања из области контрапункта.

Садржај теоријске наставе

1-10. недеља: реализација текста у деловима; 11-12. недеља: завршно обликовање текста обима око 16 страница текста (једна шлајфна); 13-14. недеља: израда верзије текста за јавну презентацију (обима око 7 страница, односно у трајању од 20') и звучних (евентуално видео) прилога; 15. недеља: јавна презентација рада.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Семинарски рад

50

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Јавна презентација рада (презентациона верзија рада, презентација)

40

Литература

Jeppesen, Knud, The Style Of Palestrina And Dissonance, Ejnar Munksgaar, Copenhagen, Geoffrey Cumberlege/Oxford University Pres, London, 1946.

Schubert, Peter, ''Counterpoint pedagogy in the Renaissance'', The Cambridge History of Western Music Theory (edited by Thomas Christensen), Cambridge University Press, 2002, 503–533.

Sparks, Edgar, Cantus Firmus in Mass and Motet 1420–1520, University of California Press, Berkeley and Los Angeles, 1963.

Walker, Paul Mark, Theories of Fugue from the Age of Josquin to the Age of Bach, University of Rochester Press, Rochester, 2000.

Сергей Танеев, Подвижной контрапункт строгого письма, Mузыкальное издательство, Москва, 1959.