Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Зоран Божанић, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Сенка Белић, доцент

Услов

Положени Контрапункт 1 (OHKT1) и Контрапункт 2 (OHKT2)

Исход

По завршетку наставе од студената се очекује да буду оспособљени за: разумевање организације двогласне инструменталне полифоне композиције, практично овладавање карактеристичним контрапунктским појавама датог стила, анализу контрапунктских поступака у оквиру задате полифоне композиције, израду двогласне стилске композиције (двогласна инвенција).

Циљ

Оспособљавање студената за полифони начин музичког мишљења у оквиру ренесансног стила, који се остварује кроз анализу примера из музичке литературе и самосталну израду композиција у датом стилском маниру.

Садржај теоријске наставе

Тонални систем, контрапунктска мелодија, двогласни инструментални контрапунктски став, контрапунктске технике у двогласном инструменталном контрапунктском ставу. Теме за обрађивање: 1. Формирање барокног контрапунктског стила и особености инструменталне полифоније 2. Тонална основа и хармонске карактеристике барокног инструменталног контрапункта 3. Мелодијске каратеристике барокног инструменталног контрапункта 4. Двогласни став (1. део) 5. Двогласни став (2. део) 6. Имитација (1. део) 7. Имитација (2. део) 8. Канон 9. Обртајни контрапункт (1. део) 10. Обртајни контрапункт (2. део) 11. Секвенце (1. део) 12. Секвенце (2. део) 13. Двогласна инвенција (1. део) 14. Двогласна инвенција (2. део) 15. Обнављање градива и припрема за испит

Садржај практичне наставе

Израда писмених радова и анализа према теоријским јединицама Писмени део испита: израда двогласне имитационе композиције (двогласна инвенција). Усмени део испита: анализа контрапунктских поступака у оквиру зататог полифоног одломка, два питања из пређеног градива.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Анализа

10

Израда композиција

20

Присуство на предавањима

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени део испита

30

Усмени део испита

30

Литература

Peričić, Vlastimir, Instrumentalni i vokalno-instrumentalni kontrapunkt, Beograd, Univerzitet umetnosti, 1987.

Živković, Mirjana, Instrumentalni kontrapunkt, Beograd, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 1991.

Radenković, Milutin, Sekvenca u klasičnoj instrumentalnoj fugi, Beograd, Umetnička akademija, 1972.