Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Вуксановић, доцент

др Срђан Тепарић, доцент

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из Историје музичке теорије 7 (OHIT7)

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу знањима о главним етапама развоја музичке теорије, као и о најзаначјнијим теоријским и методолошким поставкама.

Циљ

Стицање основних знања о историјским етапама развоја музичке теорије и увид у дела и концепте најзначајнијих теоретичара

Садржај теоријске наставе

1. Уводно предавање – формални приступ анализи; 2. Формални приступ анализи – приступ Џефрија Крескија; 3. Формални приступ анализи – сет анализа; 4. Сет анализа – практична примена; 5. Радионица; 6. Формални приступ анализи – семиотичка анализа; 7. Парадигматска и синтагматска анализа (информативно); 8. Однос формалистичке, шенкеријанске и нео-шенкеријанске методе; 9. Технике компаративне анализе; 10. Радионица: анализа композиција 20. века; 11. Радионица: анализа композиција 20. века; 12. Нове теоријске парадигме 1980-2000; 13. Избор из литературе; 14. Избор из литературе; 15. Рекапитулација Испитни захтев: Одовор на два питања

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и активност

10

Рад на литератури

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

70

Литература

Grove Dictionary of Music and Musicians (poglavlja Theory i Analysis)

Stefanija, Leon, Metode analize glazbe, Zagreb, Hrvatsko muzikološko društvo, 2008.

Cook, Nicholas, A guide to musical analysis, London and Melbourne, J. M. Dent & Sons Ltd, 1987.

Boretz Banjamin and Edward T. Cone, Perspectives on contemporary music theory, New York, W. W. Norton and Company, 1972.

Christensen, Thomas (ed.), The Cambridge History of Western Music Theory, Cambridge University Press, 2002.