Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Сенка Белић, доцент

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из Историје музичке теорије 1 (OHIT1)

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу знањима о главним етапама развоја музичке теорије, као и о најзаначјнијим теоријским и методолошким поставкама.

Циљ

Стицање основних знања о историјским етапама развоја музичке теорије и увид у дела и концепте најзначајнијих теоретичара

Садржај теоријске наставе

1. Увод у историју музичке теорије 15. и 16. века; 2-3. Платонистички аспект музичке теорије 15. и 16. века, Питагорејски аспект музичке теорије 15. и 16. века (Гафуријус и Царлино), Аристоксеновска традиција током 15. и 16. века: од Тинкториса до Галилеја; 4. Развој модалне теорије у 15. и 16. веку; 5. Теорије контрапункта 15. века и прве половине 16. века: Тинкторис, Гафуријус, Арон; 6-7. Теорије контрапункта друге половине 16. века: од Вићентина до Ћеронеа; 8. Ревизија контрапункта: најава "друге праксе" (Винћенцо Галилеј); 9. Контроверзе заступника "прве" и" друге праксе": Артузи-Монтеверди, Царлино-Галилеј; 10. Однос музика-текст у трактатима 16. века: утицаји реторичке и поетске теорије; 11. Јоаким Бурмајстер: анализа Ласовог мотета; 12. Канон као сублимација контрапунктске технике у теоријским трактатима 15. и 16. века; 13-14. Рад на истраживачком пројекту у тимовима: обрада изабране теме засноване на истраживању музичко-теоријских извора 15. и 16. века; 15. Реализација пројекта и друштвено ангажовање: тимска Power Point презентација остварена у оквиру неког друштвеног догађаја (нпр. Ноћ музеја, Дан отворених врата, јавно предавање у музичким школама) Испитни захтев: Одговор на два питања

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и активност

10

Рад на пројекту

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

70

Литература

Vendriks, Filip, Muzika u renesansi, Beograd, Clio, 2005.

Christensen, Thomas (ed.), The Cambridge History of Western Music Theory, Cambridge University Press, 2002.

Palisca, Claude, Humanism in Italian Renaissance Musical Thought, New Haven and London, Yale University Press, 1985.

Strunk, Oliver and Leo Treitler, Source Readings in Music History: The Renaissance, New York and London, W. W. Norton Company, Vol. 3, 1998.

The New Grove Dictionary of Music (ed. S. Sadie, 2001.), articles: Music Theory, The Mode, Counterpoint, Canon, etc.