Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Вуксановић, доцент

Услов

Положени предмети Анализа музичких облика 1 (OHAO1) и Анализа музичких облика 2 (OHAO2) Испуњене предиспитне обавезе из Анализе музичких облика 3 (OHAO3)

Исход

Од студената се очекује способност да самостално анализирају цикличне композиције из различитих стилских периода и жанрова, као и теоријско и аналитичко тумачење драматургије нестандардних циклуса и програмских композиција

Циљ

Разумевање типологије музичке форме из перспекиве анализе музичког тока

Садржај теоријске наставе

1. Појам циклуса и тумачење цикличности у музици 2. Свита 3. Свита 4. Сонатни циклус 5. Сонатни циклус 6. Повезивање ставова у сонатном циклусу 7. Циклични принцип 8. Монотематизам; соната у једном ставу 9. Тест 10. Симфонијска поема 11. Симфонијска поема 12. Посебности у испољавању сонатног циклуса 13.-14. Презентације студентских семинарских радова (визуелно представљање аналитичких резултата у Power point-у/ шеме, графикони, звучни примери) 15. Рекапитулација пређеног градива

Садржај практичне наставе

Аналитички приступ примерима из музичке литеартуре Колоквијум: анализа једног става из ицкличног дела, с освртом на циклус у целини. Испит: анализа става сложеније грађе и фактуре (нагласак на симфонијској музици), уз примену целокупног знања стеченог на овом предмету. Одговор на теоријско птиање.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

10

Колоквијум

20

Семинар

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Аналитички део

20

Теоријски део

20

Литература

Peričić, Vlastimir, Dušan Skovran: Nauka o muzičkim oblicima, Univerzitet umetnosti, Beograd 1991.

Rosen, Charles: Sonata Forms, W. W. Norton & Company, New York, 1988.

Katunac, Dragoljub: Scarlattieva sonata Savremena administracija, Beograd 1990

Rummenhöller, Peter: Glazbena pretklasika, Hrvatsko muzikološko društvo, Zagreb, 2004.

Popović, Berislav: Muzička forma ili smisao u muzici, Beograd: Clio, 1998.

Taylor, Benedict: Cyclic Form, Time, and Memory in Mendelssohn's A-Minor Quartet, Op. 13, The Musical Quarterly, Vol. 93, No. 1, 2010, 45–89.