Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Вуксановић, доцент

Услов

Нема посебних предуслова

Исход

Суштинско разумевање интеракције теоријско-аналитичког и извођачког у приступу музичком делу. Способност примене аналитичких резултата у креирању индивидуалне извођачке концепције. Способност анализе симетрије у функцији спознаје кохерентности музичког дела. Разумевање значаја аналитичких разматрања у процесу формирања особене интерпретације. Упознавање аналитичке и извођачке проблематике у иновативним правцима двадесетог и двадесет првог века.

Циљ

Оспособљавање студената на извођачким докторским студијским програмима за креативни приступ тумачењу музичког текста коришћењем аналитичко-теоријског апарата.

Садржај теоријске наставе

Приступ анализи симетрије. Иновирања традиционалне методе анализе. Улога и значај анализе симетрије у обликовању спознаје о музичком делу. Научни проблеми анализе музике писане изван тонално-функционалног система. Мотивски односи као генератор мелодијског и хармонског кретања. Динамизам и усмереност музичког тока. Пројектовање циља и дугорочне стратегије музичког кретања.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност и залагање на настави

10

Присуство на предавањима

10

Семинарски рад

20

Израда презентационе верзије семинара

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Одбрана семинарског рада

20

Одбрана анализе

20

Литература

Gligo, Nikša, Pojmovni vodič kroz glazbu 20. stoljeća, Zagreb, Muzički informativni centar KDZ, Matica, hrvatska, 1996.

Kostka, Stefan, Materials and Techniques of Twentieth-Century Music, New Jersey, Prentice Hall, Englewood Cliffs, 1990.

Lester, Joel, Approaches to Twentieth-Century Music, New York – London, W. W. Norton & Comp., 1989.

Strauss, Joseph, Introduction to Post-Tonal Theory, New Jersey, Prentice Hall, Englewood Cliffs, 2000.

Zatkalik, Miloš, ''The Aggregate or Have the Notes Lost Orientation? '', Muzikološki zbornik / Musicological Annual XLIV/2, Ljubljanа, 2008.

Antokoletz, Elliot, The music of Bela Bartok, Los Angeles, University of California Press, 1984.

Gostuški, Dragutin, Vreme umetnosti; prilog zasnivanju ideja opšte nauke o oblicima. Simetrija prostora i vremena (str. 157–222), Beograd, Prosveta, 1968.

Popović, Berislav, Muzička forma ili smisao u muzici, Beograd, Clio, 1998.

Sabo, Anica, ''Symmetry in the MusicFlow / a proposal for classification'', Miloš Zatkalik i dr. (ed.), Zbornik Katedre za muzičku teoriju: Muzička teorija i analiza 6, Beograd, FMU, 2008.

Solomon, Lary J., Symetry as a Compositional Determination, 1973, revised. 2002.