Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Зоран Божанић, ванредни професор

Услов

Испуњене предиспитне обавезе за предмет Теорија покретног контрапункта 1 (DHTK1)

Исход

Очекује се да савладавањем захтева овог предмета, студенти самостално примене стечена знања при анализи полифоне музике, стекну способност разумевања сложенијих контрапунктских ситуација.

Циљ

Стицање знања о теорији покретног контрапункта и њихова примена.

Садржај теоријске наставе

Покретни контрапункт у имитационој полифонији: бескрајни канон прве и друге врсте; Канонска секвенца прве и друге врсте; Трогласна и вишегласна канонска имитација; Двоструки канон Усмени део испита: анализа композиције уз примену теорије покретног контрапункта.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност и залагање на настави

10

Анализа

20

Присуство на предавањима

10

Семинарски рад

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени део испита

40

Литература

Сергей Танеев, Подвижной контрапункт строгого письма, Mузыкальное издательство, Москва, 1959.

Sergei Taneiev, Convertible counterpoint in the strict style, Humphries, Boston, 1962.

Сергей Танеев, Учение о каноне, Государственное издательство, Музыкальный сектор, Москва, 1929.

Семен Богатырев, Двойной канон, Музгиз, Москва, 1948.

Зоран Божанић, 'Хоризонтално-покретни контрапункт у теоријској концепцији С. И. Тањејева', Музичка теорија и анализа 2, Факултет музичке уметности, Београд, 2005.

Зоран Божанић, 'Аспекти канонске имитације у теорији покретног контрапункта', Музичка теорија и анализа 1/2009, Факултет музичке уметности, Београд, 2009.