Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Вуксановић, доцент

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из предмета Правци и методе музичке теорије и анализе 1 (DHPM1)

Исход

Очекује се да по завршетку студија студенти буду оспособљени за примену и кобиновање аналитичких метода у приступу музичком делу

Циљ

Продубљивање знања стечених на основним и дипломским академским студијама са нагласком на тенденцијама музичке теорије и анализе 20. века, као и савременим тенденцијама

Садржај теоријске наставе

Упознавање студената са основним правцима музичке теорије. Теоријска настава 1. Семиологија, порекло и основе (Ferdinand de Saussure, Charles Sanders Pierce) 2. Значење, знак, симбол: класификације знакова 3. Музичка семиологија структуралистичке оријентације (Nattiez) 4. Музичка семиологија референцијалне оријентације 5. Теорија топика: Rattner, Agawu, Monelle 6. Музичка семиологија Ера Тарстија (Eero Tarasti) 7. Музичка анализа и реторика 8. Семиостилистика, теорија информација 9. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 10. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 11. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 12. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 13. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 14. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 15. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу Испитни захтев: 1. Теоријско питање 2. Анализа – примена аналитичких метода на одабраним примерима

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави

20

Домаћи задаци

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Agawu, Kofi, Playing with Signs, Princeton, princeton University Press, 1991.

—, "The Challenge of Semiotics", Rethinking Music; ed by Nicholas Cook and Mark Everist, Oxford-New York: Oxford University Press, 1999, 138-160.

Christensen, Otto M., "Interpretation and meaning in music", Musical Signification; ed. by Eero Tarasti, Berlin-New York, Mouton de Gryter, 1995, 81-90.

Eco, Umberto, A Theory of Semiotics, Bloomington, Indiana University Press, 1976.

Monelle, Raymond, The Sense of Music, Princeton, Princeton University Press, 2000.

—, The musical topic: hunt, military and pastoral, Bloomington: Indiana University Press, 2006.

Nattiez, Jean-Jacques, Fondéments d'une sémiologie de la musique, Union générale d'éditeurs, 1976.

— Music and Discourse: Toward a Semiology of Music (Musicologie générale et sémiologie, 1987); Translated by Carolyn Abbate, Princeton, princeton University Press, 1990.

Tarasti, Eero, Theory of Musical Semiotics, Bloomington: Indiana University Press, 1994.

Pierce, Charles Sanders, "The Icon, Index and Symbol", Collected papers of Charles Sanders Pierce, Elements of logic, Cambridge, Mass, Harvard University Press 1960, 156-173.