Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Милена Петровић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Милена Петровић, редовни професор

Услов

Нема

Исход

Обавештеност о трендовима и остварењима на пољу мјузикла у 20. веку. Разумевање улоге мјузикла као историјског и културолошког феномена. Оспособљеност за аналитичко слушање и критичко реаговање на сопствену и туђу интерпретацију. Свесно и активно разумевање значаја техничке стране извођеес, давање личног печата интерпретацији. Подстицање вишедимензионалних приступа музичкој интерпретацији. Успостављање и развијање везе између теоријске и практичне стране јавног извођења музичких нумера. Способност извођења: 1) кратког репертоара у облику одређеног броја нумера из познатих мјузикала, 2) адаптираног постојећег мјузикла у целина, или 3) оригиналног мјузикла. Разумевање везе између музике и других уметности.

Циљ

Интердисциплинарност мјузикла доприноси интеграцији лицности појединца кроз истовремени развој свих цула и способности неопходних за музицку креацију. Појединац кроз самостално и групно изводјење стице искуство у јавном наступу које за резултат има: самоувереност, смисао за организацију, комуникативност и одмерен однос измедју индивидуалног и тимског доприноса уметницкој креацији.

Садржај теоријске наставе

Студенти уче о историји мјузикла у светлу економских, политичких, социјалних и културолошких фактора, развоју мјузикла као жанра, као и о врстама мјузикла. Практични део првог модула односи се на а прима виста свирање и певање нумера из оних мјузикла који су обрађени у теоријском делу.

Садржај практичне наставе

Гласовна припрема и рад на вокалној техници, анализадрамског текста, радње, ликова, кореографије, сценографије, костима; стилска, формална и анализа елемената музичке структуре нумера спроводи се у контексту драматургије текста; певање и свирање с листа самостално и у групи различитих мјузикл нумера; успостављање комуникације са публиком; слушање снимљених нумера и живог извођења има за циљ процену извођења, развој критичког става и реаговања. Организација кратког рецитала на крају курса укључује и поједине камерне саставе са Факултета музичке уметности. Студенти одсека за дириговање и композицију су ангажовани да праве аранжмане пратње за оне инструменте који су на располагању у групи. Колоквијум Усмено полагање – једно питање о историји и теорији мјузикла; а prima vista свирање и певање две контрастне нумере из мјузикла 19. и 20. века. Завршни испит припрема и извођење мјузикла, оцењује се: 1. анализа текста, радње, ликова; стилска, формална и анализа музичке структуре у контексту драматургије текста, 2. израда сценографије, кореографије и костима, 3. аранжмани пратње.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Колоквијум

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Припрема и реализација мјузикла

50

Литература

Bordman, Gerald (1985). American Musical Review. New York: Oxford University Press.

Kenrick, John (2010) Musical Theatre a History, Bloomsbury

Leman, Lili (2004). Moja umetnost pevanja. Beograd: Studio Lirica.

Marković, Marina (2002). Glas glumca. Beograd: Clio.

Marković, Marina (2004). Prezentacija specijalističkih studija za mjuzikl. U: Zbornik VI Pedagoškog foruma. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti, 91-99.

Marković, Marina (2005). Odnos tehničke pripreme i igre u radu na tehnici glasa. U: Zbornik VII Pedagoškog foruma. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti, 129-137.

Novak, Elaine Adams (1988). Performing in Musicals. New York: Schimmer Books.

Opsenica, Vesna (2005). Objašnjenje pojma pokretljivost glasa. U: Zbornik VII Pedagoškog foruma. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti, 122-124.

Petrović, Milena (2004). Evaluacija specijalističkih studija za mjuzikl. U: Zbornik VI Pedagoškog foruma. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti, 99-111.

Petrovic, M., Milankovic, V. (2014). Мjuzikl kao sredstvo integrativne nastave u muzičkoj pedagogiji. Zbornik radova 8. Medjunarodnog simpozijuma "Muzika u društvu" (održan 8-11. novembra 2012). Hadžić, F. (ur.), Sarajevo: Muzikološko društvo FbiH, Muzička akademija u Sarajevu, 206-215.