Факултет Музичке уметности
Предмет

Услов

Нема

Исход

Разумевања структуре, садржаја и принципа функционисања ниже и средње музичке школе као интегралног дела музичког образовања; Разумевање методике наставе (инструмената и осталих наставних дисциплина), као диспиплине музичке педагогије.

Циљ

Упознавање студената са основним појмовима музичке педагогије као гране опште педагогије; изградња критичког увида у савремене коцепције музичког образовања и васпитања.

Садржај теоријске наставе

Музичка педагогија; Систем музичког образовања; Циљеви музичког васпитања и образовања као музичко‒педагошке категорије; Савремена стремљења у развоју образовања у Србији и значај музичког образовања; Специфичности педагошких одређења и приступа у оквиру музичког образовања; Образовни термини и терминологија  тумачења; Развој музичког образовања у Србији ‒ историјат педагогије; Музичка писменост; Универзално и традиционално у музичком образовању; Школски програми – основни појмови и приступи – план, програм и курикулуми у нижим и средњим музичким школама; Структурирање наставе и часа; Музичка настава у општеобразовним школама – дидактички приступи у формирању музичке публике; Дидактички принципи – специфичности приступа у музичкој педагогији са посебним освртом на: принип систематичности и поступности, повезаности теорије и праксе (извођаштво, компоновање, дириговање), очигледности (у контексту разумевања и повезивања нотне слике и звука), трајности знања и вештина; Облици наставе; Мултимодалне перспективе музичке педагогије.

Садржај практичне наставе

Радионице, вежбе структурирања и коаптације теоријске и инструменталне наставе.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

20

Практична настава

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

20

Усмени испит

40

Литература

Vasiljević, Z. M. (2006). Metodika muzičke pismenosti. Beograd: Zavod za udžbenike

Дробни, И. (2008). Методичке основе вокално‒инструменталне наставе. Београд: Завод за уџбенике

Лексикон образовних термина (2014). Београд: Учитељски факултет.

Кршић Секулић, В. (1990). Корелација наставе солфеђа са инструменталном наставом. Књажевац: Нота