Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Дробни, редовни професор

др Гордана Каран, редовни професор

др Милена Петровић, редовни професор

др Ивана Хрпка-Вешковац, ванредни професор

др Нада О Брајан, доцент

др Славица Стефановић, доцент

Услов

Положен испит Методичке основе вокално-инструменталне наставе 1

Исход

Темељно познавање и разумевање музичке педагогије; повезивање и примена знања из различитих педагошких области; решавање проблема наставе праћењем и применом новина уз употребу научних метода и поступака; развој вештина и спретности у употреби знања из области музике и музичке педагогије са циљем успешног усклађивања вокално-инструменталне и теоријске наставе на свим нивоима музичког образовања.

Циљ

Аналитичко сагледавање главних карактеристика укупне теоријске и вокално-инструменталне музичке наставе као органске целине, на свим нивоима професионалног музичког образовања, са циљем продубљивања стручне спремности и развоја научних способности.

Садржај теоријске наставе

Упознавање савремене светске педагошке праксе; преглед и критички осврт на светске школе и методе; преглед најзначајнијих научних достигнућа.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Семинари

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

30

Усмени испит

30

Литература

Васиљевић, З. М. (2006). Методика наставе солфеђа. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства

Дробни, И. (2008). Методичке основе вокално-инструменталне наставе. Београд: Завод за уџбенике

Colwel, R. & C. Richardson (2002): The new handbook of research on music teaching and learning. New York: Oxford University Press.

McPherson, G. E. (2006) The child as musician: A Handbook of musical development. Oxford: Oxford University Press.

Mills, J. (2007). Instrumental teaching. New York: Oxford University Press.

Докторске дисертације, стручна литература и периодика из области музичке педагогије и сродних научних дисциплина