Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Теа Димитријевић, редовни професор

др ум. Горан Маринковић, редовни професор

мр Људмила Поповић, редовни професор

др ум. Дејан Суботић, редовни професор

др ум. Јасна Туцовић, редовни професор

др ум. Игор Лазић, ванредни професор

др ум. Соња Лончар, ванредни професор

др ум. Катарина Поповић, доцент

др ум. Немања Станковић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Теа Димитријевић, редовни професор

др ум. Горан Маринковић, редовни професор

др ум. Дејан Суботић, редовни професор

др ум. Јасна Туцовић, редовни професор

др ум. Игор Лазић, ванредни професор

др ум. Соња Лончар, ванредни професор

др ум. Катарина Поповић, доцент

др ум. Немања Станковић, доцент

Услов

Нема

Исход

Студенти се оспособљавају за рад са различитим врстама камерних ансамбала, упознајући њихове основне одлике и специфичности. Стичу сазнања о начинима тонског усаглашавања и остваривања звучног баланса, интонативног нивелисања, артикулкационог изједначавања и уобличавања заједничког фразирања. Упознају се са богатом камерном литературом намењеној различитим узрастима и нивоима професионалног искуства и овладавају техникама савладавања музичког текста, ритмичких и метричких компоненти камерних партитура и остваривања специфичне заједничке тонске боје састава. Студенти се образују о типовима камерних ансамбала, њиховој историјској генези и стилским одликама разноврсних композиција. Стичу методолошка знања о начинима решавања карактеристичних проблема у формирању интерпретативне концепције и савладавању потешкоћа у процесу сазревања камерног састава.

Циљ

Унапређење и продубљивање стечених сазнања и искустава из области методике наставе камерне музике. Развитак способности уобличавања нијанси стилских карактеристика врхунских дела камерне литературе, савладавање компликованих ритмичких и метричких компоненти дела која изводе ансамбли ученика, решавање питања истанчаног тонског баланса и односа планова фактуре, проучавање разноврсних артикулационих видова продукције тона. Студент формира комплетну представу о свим компонентама васпитно—образовног процеса.

Садржај практичне наставе

Методологија наставе камерне музике у оквиру једног ансамбла који кандидат сам бира (дуо, гудачки ансамбл, ансамбли са клавиром, дувачки ансамбли са или без клавира и сл.). Поставка основе тезе кроз аналитичку обраду саме одабране композиције, одредјивање начина, тј. поступка при раду са одабраним ансамблом као и препознавање релевантних елемента, репрезентативних за одредјену врсту ансамбла. Испит на крају године. Испити се састоји од писаног рада и практичног дела - држање часа и одбрана пред предметним професором.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

20

Практична настава

10

Семинар-и

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

30

Усмени испит

30

Литература

Donington, Robert: Baroque Music - Style and Performance, Faber Music Ltd, 1982.

Schumann, Otto: Der Grosse Konzertfuehrer, Schott, 1983.

Klaus, Peter Richter: Johann Sebastian Bach- Leben und Werk in Daten und Bildern, Insel Verlag Frankfurt am Main, 1985.