Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Теа Димитријевић, редовни професор

др ум. Горан Маринковић, редовни професор

мр Људмила Поповић, редовни професор

др ум. Дејан Суботић, редовни професор

др ум. Јасна Туцовић, редовни професор

др ум. Игор Лазић, ванредни професор

др ум. Соња Лончар, ванредни професор

др ум. Катарина Поповић, доцент

др ум. Немања Станковић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Теа Димитријевић, редовни професор

др ум. Теа Димитријевић, редовни професор

др ум. Горан Маринковић, редовни професор

др ум. Горан Маринковић, редовни професор

др ум. Дејан Суботић, редовни професор

др ум. Дејан Суботић, редовни професор

др ум. Јасна Туцовић, редовни професор

др ум. Јасна Туцовић, редовни професор

др ум. Игор Лазић, ванредни професор

др ум. Игор Лазић, ванредни професор

др ум. Соња Лончар, ванредни професор

др ум. Соња Лончар, ванредни професор

др ум. Катарина Поповић, доцент

др ум. Катарина Поповић, доцент

др ум. Немања Станковић, доцент

др ум. Немања Станковић, доцент

Услов

Нема

Исход

Студенти се оспособљавају за рад са различитим врстама камерних ансамбала, упознајући њихове основне одлике и специфичности. Стичу сазнања о начинима тонског усаглашавања и остваривања звучног баланса, интонативног нивелисања, артикулкационог изједначавања и уобличавања заједничког фразирања. Упознају се са богатом камерном литературом намењеној различитим узрастима и нивоима професионалног искуства и овладавају техникама савладавања музичког текста, ритмичких и метричких компоненти камерних партитура и остваривања специфичне заједничке тонске боје састава. Студенти се образују о типовима камерних ансамбала, њиховој историјској генези и стилским одликама разноврсних композиција. Стичу методолошка знања о начинима решавања карактеристичних проблема у формирању интерпретативне концепције и савладавању потешкоћа у процесу сазревања камерног састава.

Циљ

Студиозно овладавање вештином стицања знања и сазнања из уметничке области камерне музике, а као и практична примена стечених искустава у уметничком и педагошком раду, кроз методолошко-педагошку прораду одговарајуце инструменталне литературе свих епоха. Студенти стичу способност за самосталну концертну активност и учешће у раду музичких ансамбала и оркестара, као и компетенције за рад у музичко-педагошким установама на нивоу средњих школа, компетенције за рад у медијима и институцијама културе.

Садржај практичне наставе

Методологија наставе камерне музике у оквиру једног ансамбла који кандидат сам бира (дуо, гудачки ансамбл, ансамбли са клавиром, дувачки ансамбли са или без клавира и сл.). Поставка основе тезе кроз аналитичку обраду саме одабране композиције, одредјивање начина, тј. поступка при раду са одабраним ансамблом као и препознавање релевантних елемента, репрезентативних за одредјену врсту ансамбла. Испит на крају године. Испити се састоји од писаног рада и практичног дела - држање часа и одбрана пред предметним професором.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

20

Практична настава

10

Семинар-и

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

30

Усмени испит

30

Литература

Donington, Robert Baroque Music: Style and Performance Faber Music, Ltd 1982

Schumann, Otto Der Grosse Konzert-fuhrer Schott 1983

Klaus, Peter Richter Johann Sebastian Bach- Leben und Werk in Daten und Bildern Insel Verlag Frankfurt am Main 1985