Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Теа Димитријевић, редовни професор

др ум. Горан Маринковић, редовни професор

мр Људмила Поповић, редовни професор

др ум. Дејан Суботић, редовни професор

др ум. Јасна Туцовић, редовни професор

др ум. Игор Лазић, ванредни професор

др ум. Соња Лончар, ванредни професор

др ум. Катарина Поповић, доцент

др ум. Немања Станковић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Теа Димитријевић, редовни професор

др ум. Горан Маринковић, редовни професор

др ум. Дејан Суботић, редовни професор

др ум. Јасна Туцовић, редовни професор

др ум. Игор Лазић, ванредни професор

др ум. Соња Лончар, ванредни професор

др ум. Катарина Поповић, доцент

др ум. Немања Станковић, доцент

Услов

Нема

Исход

Студенти продубљују сазнања и искуства из области камерне музике, специјализујући се за делатност у одређеној врсти камерног ансамбла, тумачење камерне литературе одређеног стила, односно опуса одређеног композитора. Продубљују сазнања из домена репертоара камерне музике и решавају комплексна интерпретативна питања ритмичко-метричких односа, односа тонских слојева и планова и артикулационе разноврсности деоница. Развијање способности свеобухватног аналитичног приступа и формирања уобличене уметничке концепције у сарадњи и садејству са осталим члановима камерног ансамбла.

Циљ

Циљ представља достизање високог професионалног нивоа свирања у камерном ансамблу. Упознавањем значајног репертоара камерне литературе, студенти стичу увид у специфичности рада у камерном ансамблу у смислу осмишљавања заједничког уметничког концепта и интерпретативне концепције, путем детаљне анализе стилских, фразеолоских, артикулационих, динамичких, колористичких, метричких, ритмичких и других елемената музичке фактуре. Студенти стичу способност самосталног бављења камерном музиком у склопу разноврсних ансамбала и способност за педагошки рад са ученицима средњих музичких школа.

Садржај практичне наставе

Практична настава подразумева студиозно упознавање са делима различитих епоха, у зависности од типа ансамбла и способности студената. Савладавање нотног текста камерног дела се одвија кроз структуралну анализу и сагледавање основних стилских одлика, што доводи до доношења одлука о основним интерпретативним параметрима. Уз сагледавање артикулационих елемената, решавају се извођачки проблеми заједничког свирања у метричком, ритмичком и агогичком погледу. Посебан акценат је стављен на усаглашавање тонског баланса ансамбла. У финалном сегменту рада са ансамблом потребно је остварити компактну тонску слику камерног састава, доследност концепције и убедљивост музичког израза. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Предмет је двоосеместралан; испитни програм обухвата реситал у трајању од 30 до 35 минута.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

30

Практична настава

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит

50

Литература

Vivaldi, Antonio: Andante i alegro za flautu i fagot, Riсordi, 1980.

Hindemith, Paul: Dva dua za violinu i klarinet, Henle, 1979.

Mozart, Wolfgang Amadeus: Sonatе za klavir četvororučno, Peters, 1979.

Beethoven, Ludwig van: Sonate za klavir i violinu, Henle, 1979.

Beethoven, Ludwig van: Sonate za klavir i violončelo, Henle, 1979.

Debussy, Claude: Mala svita za klavir četvororučno, Durand, 1973.

Schumann, Robert: Fantastični komadi op. 88 za klavir, violinu i violončelo, Peters, 1982.

Leclaire, Jean-Marie: Sonata za violinu, violu i baso kontinuo, Durand, 1964.