Факултет Музичке уметности
Предмет

Услов

Положен предмет Етнокореологија 3 – Традиционални плесови Србије

Исход

Компетентна и аргументована анализа одговарајућег кореографисаног дела

Циљ

Упознавање студената са историјама и праксама транспозиције фолклорне игре, плеса и музике на сцену, оспособљавање студената за записивање, анализу и критичко вредновање кореографисаног дела, оспособљавање студената за стварање краћих кореографисаних целина

Садржај теоријске наставе

1. Појмови: кореографија, фолклор, игра, плес, кореографија народне игре 2. Измишљање традиције (Ерик Хобсбам) 3. Историјски преглед кореографисаног фолклора у Србији 4. Приступ сценској примени фолклора сестара Јанковић; лабанотација 5. Жанрови кореографије народне игре (КНИ) 6. Музика као саставни део КНИ (историјски преглед приступа) 7. Појам плесне драматургије (Неја Кос); лабанотација 8. Лабанотација кореографије народне игре, анализа видео снимака кореографија традиционалног плеса успоравањем и зумирањем покрета (уз коришћење програма Adobe Premiere Pro) 9. Иван Иванчан: "Проблеми сценске примјене фолклора"; лабанотација 10. Појам изворнисти, фолклор и фолклоризам (Наила Церибашић); лабанотација 11. Приступ анализи сценског приказивања традиционалних плесова Андрија Нахачевског 12. Концепт "обновљеног понашања" у ритуалу и театру Ричарда Шекнера 13. Лабанотација кореографије народне игре, анализа видео снимака кореографија традиционалног плеса успоравањем и зумирањем покрета (уз коришћење програма Adobe Premiere Pro) 14. Лабанотација кореографије народне игре, анализа видео снимака кореографија традиционалног плеса успоравањем и зумирањем покрета (уз коришћење програма Adobe Premiere Pro) 15. Лабанотација кореографије народне игре (припрема колоквијума 16. Приступ кореографији Игора Мојсејева 17. Приступ кореографији народне игре Олге Сковран 18. Приступ кореографији Добривоја Путника 19. Приступ кореографији народне игре Ивана Иванчана 20. Приступ кореографији Бранка Марковића 21. Приступ кореографији народне игре Драгомира Вуковића Кљаце 22. Дискусија о изради самосталне кореографије на практичној настави 23. Приступ кореографији народне игре Десанке Ђорђевић 24. Приступ кореографији народне игре Славице Михаиловић 25. Приступ кореографији Дејана Трифуновића 26. Приступ кореографији народне игре Милорада Лонића 27. Приступ кореографији народне игре Милорада Руња 28. Провера самостални записа ауторских кореографија студената 29. Рад на првој верзији ауторске кореографије 30. Припрема испита

Садржај практичне наставе

Рекапитулација градива практичне наставе из предмеета етнокореологија 1-6; самостално или тимско осмишљавање, поставка, извежбавање и сценско заокруживање кореографије народне игре. Коликовијум: усмени одговор у вези са плесовима који су обрађени у току зимског периода; Писмени испит: записивање плеса лабанотацијом; Усмени испит: усмени одговор на 3 питања у дијалошкој форми.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум на практичној настави (у току редовне наставе крајем децембра)

20

Активност у току предавања/консултација

10

Практична настава

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит/завршна верзија текста

20

Усмени испит/презентација

40

Литература

Љубица и Даница Јанковић, "Чување наших народних игара", Народних игара, II књига, ауторско издање, Београд, 1937, 11-33;

Љубица и Даница Јанковић, "Постављање и режија наших народних игара" народне игре, V књига, Просвета, Београд, 1949, 63-75;

Љубица и Даница Јанковић, "Чишћење народних игара", Народне игре, VI књига, Београд: Просвета, 1951, 5-12;

Весна Бајић, Од оригиналног записа традиционалне музике и игре ка преради, обради и композицији, дипломски рад, рукопис, Београд: ФМУ, 2006;

Vesna Bajić Stoiljković. 2012. "Application of Kinetography Laban/Labanotation to the Serbian choreographed dance tradition." Proceedings of the Twenty-Seventh Biennial ICKL Conference held at the Hungarian Academy of Sciences, Institute for Musicology, July 31-August 7, 2011. Eds. Marion Bastien, János Fügedi, Richard Allan Ploch. Budapest: International Council of Kinetography Laban. 95-103.

Neja Kos, "Dramaturgija u plesu", Teorija koja hoda, br. 3. Časopis za teoriju izvođačkih umetnosti. Beograd: TkH-Centar za teoriju i praksu izvođačkih umetnosti. 2002, 42-45;

Ivan Ivančan, Folklor i scena, Kulturno prosvjetni sabor Hrvatske, Zagreb, 1971;

Naila Ceribašić, "Folklor i folklorizam", Hrvatsko, seljačko, starinsko i domaće. Povijest i etnografija javne prakse narodne glazbe u Hrvatskoj, Biblioteka etnografija, Zagreb, 2003, 255-263;

Andriy Nahachewsky, Ukrainian dance. A cross-cultural aproach, McFarland and Co. Inc Publication, Jefferson, North Carolina and London, 2012;

Richard Schechner, "Restoration of behaviour", Between theater and anthropology, University of Pensilvania press, 1985.

Eric Hobsbwm, The Invention of tradition, Cambridge: Cambridge university press, 1983.