Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ива Ненић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Ива Ненић, доцент

др Ива Ненић, доцент

Услов

Одслушан курс Савремена етномузиколошка истраживања у свету и код нас 1

Исход

Стицање увида у научну савремену етномузиколошку делатност у свету и код нас, овладавање интердисциплинарним научно-теоријским апаратом и најновијим методологијама научно-истраживачког и примењеног рада.

Циљ

Стицање основних знања о савременим етномузиколошким истраживањима у свету и код нас

Садржај теоријске наставе

Курс обухвата предавања о следећим питањима: Постмодерне теорије у етномузикологији 1; Постмодерне теорије у етномузикологији 2; Примењена етномузикологија 1; Примењена етномузикологија 2; Музика и идентитет; Родно оријентисана етномузиколошка истраживања; Савремена антропологија музике; Етнографија популарне музике; Методе анализе популарне музике; Репродукција идеологије у музичким праксама; Музика умрежених заједница у доба технокултуре; Музика као медијски текст; Ревивализам традиционалнe музикe на Балкану; World music у токовима глобалне музичке културе 1; World music у токовима глобалне музичке културе 2.

Садржај практичне наставе

Дебате и презентације студената у оквиру предавања и радионица. Писмени део испита чини израда есеја на задату тему (тему могу чинити: теоријска теза општег типа, аудио/аудиовизуелни снимак, одломак из литературе), а усмени део обухвата одговор на два шира проблемска питања постављена из литературе и на основу предавања.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

15

Практична настава

15

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

25

Усмени испит

45

Литература

Born, Georgina, Hesmondhalgh, David (2000). Introduction: On Difference, Representation and Appropriation in Music. In Western Music and Its Others. ed. G. Born and D. Hesmondhalgh. Berkeley and Los Angeles: University of California Press, 1-58.

Rice, Timothy (2010). Theory in Ethnomusicology. Yearbook for Traditional Music 42, 100-134.

Truchly, Patricia V. (1999). Thinking Gender: Feminisms, Epistemologies, and Ethnomusicology. Pacific Review of Ethnomusicology 9 (1): 45-56.

Nenić, Iva. (2010). Sviračice kao "loši subjekti". Kultura, rod, građanski status, ur. Daša Duhaček i Katarina Lončarević, Fakultet političkih nauka, 143-155.

Herndon, Marcia. 2000. The Place of Gender in Complex, Dynamic Musical Systems. In Music and Gender, ed Pirkko Moisala and Beverley Diamond, 347-359. Chicago: University of Illinois Press.

Stokes, Martin (2004). Music and the Global Order. Annual Review of Anthropology 33: 48-72.

Tagg, Philip (1982). Analysing popular music: theory, method and practice. Popular music 2: 37-67.

Cohen, Sara (1993). Ethnography and Popular Music Studies. Popular Music 12 (2): 123-138.

Shepherd, John, Wicke, Peter (1997). Music and popular culture. Oxford: Polity.

Fisk, Džon (2001). Popularna kultura. Beograd: Klio.

Ober, Loran. (2007). Muzika drugih. Beograd: XX vek.

Nenić, Iva (2006). Politika identiteta u srpskom hip-hopu na primeru grupe Beogradski sindikat. TkH 11: 159-166.

Rice, Timothy (2007). Reflections on Music and Identity in Ethnomusicology. Muzikologija 7: 17-38.

Stokes, Martin. 1994. Introduction: Ethnicity, Identity and Music. In Ethnicity, Identity and Music: the Musical Construction of Place, ed. M. Stokes, 1-27. Oxford and New York: Berg Publishers.

Rice, Timothy (2010). Disciplining Ethnomusicology: A Call for a New Approach. Ethnomusicology 54 (2): 318-325.

Tomlinson, Gary (2003). Musicology, Anthropology, History. In The Cultural Study of Music: A Critical Introduction, ed. M. Clayton, T. Herbert, R. Middleton, 57-68. London: Routledge.

Turino, Thomas (2008) Habits of the Self, Identity and Culture. Music as Social Life: the Politics of Participation. 93-120. Chicago and London: The University of Chicago Press.

Avenburg, Karen (2012). "Interpellation and Performance The Construction of Identities through Musical Experience in the Virgen del Rosario Fiesta in Iruya, Argentina." Latin American Perspectives 39. 2: 134-149.

Altiser, Luj (2009). Ideologija i državni ideološki aparati (beleške za istraživanje). Beograd: Karpos.

Stokes, Martin (2003). Globalization and the Politics of World Music. In The Cultural Study of Music: A Critical Introduction, ed. M. Clayton, T. Herbert, R. Middleton, 297-308. London: Routledge.

Boyes, Georgina (2010). The Folk and why they were replaced: the background to a cultural transfer. The imagined village: Culture, ideology and the English Folk Revival, 22-62. Manchester: Manchester University Press.

Nenić Iva i Mirjana Zakić (2012). World music u Srbiji: eluzivnost, razvoj, potencijali. U World music u Srbiji: prvih trideset godina (1982 – 2012), specijalno izdanje povodom trideset godina od začetka world music-a u Srbiji, ur. Oliver Đorđević, 166-171. Jagodina. World music asocijacija Srbije.

Šuvaković, Miško (2004). Višak vrednosti: Muzikologija i etnomuzikologija u polju diskursa o World music. Novi zvuk 24: 32-39.

Guilbault, Jocelyne (2006). "On Redefining the" Local" Through World Music". In Ethnomusicology: a Contemporary Reader, ed. J. Post, 137-146. New York: Routledge.

Petan, Svanibor (2010). Lambada na Kosovu – etnomuzikološki ogledi. Beograd: Biblioteka XX vek. (Esej "Susret sa 'unutrašnjim drugima'. Slučaj romskih muzičara iz bivše Jugoslavije", 9-38)

Bowers, Jane M (1990). Feminist Scholarship and the Field of Musicology: II. College Music Symposium 30 (1): 1-13.

Petan, Svanibor (2010). Lambada na Kosovu – etnomuzikološki ogledi. Beograd: Biblioteka XX vek. (esej "Uloga znanstvenika u stvaranju pretpostavki za suživot. U susret primijenjenoj etnomuzikologiji", 191-215)

Petan, Svanibor. Primenjena etnomuzikologija i strategije podrške: pogledi sa obe strane Atlantika (prevod Ive Nenić, u rukopisu)

Seeger Anthony (2008). Theories Forged in the Crucible of Action: The Joys, Dangers, and Potentials of Advocacy and Fieldwork. In: Shadows in the Field. New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology. G. F. Barz and T. J. Cooley, eds. New York: Oxford University Press, 271-288.

Feld, Steven, and Donald Brenneis. "Doing anthropology in sound." American Ethnologist 31. 4 (2004): 461-474.

Жикић, Бојан (2014). Поп песма: епистоларна форма популарне културе. У Nova srpska antropologija 3: antropologija muzike, ур. Иван Ковачевић и Марија Ристивојевић, 72-93. Београд: Odeljenje za etnologiju i antropologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu.

Banić-Grubišić, Ana (2014). Romski hip hop kao multikulturalistički saundtrek. R-point: Pedagogija jedne politike. У Nova srpska antropologija 3: antropologija muzike, ур. Иван Ковачевић и Марија Ристивојевић, 94-117. Београд: Odeljenje za etnologiju i antropologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu.

Lundberg, D., Malm, K., & Ronström, O. (2003). Music, media, multiculture: Changing musicscapes. Svenskt visarkiv.

Sheehy, Daniel (1992). A Few Notions about Philosophy and Strategy in Applied Ethnomusicology. Ethnomusicology 36 (3): 323-336.

Hemetek, Ursula. (2010). Applied ethnomusicology as intercultural tool: some experiences from the last 25 years of minority research in Austria. Proceedings of cAIR10, the first Conference on Applied Interculturality Research (Graz, Austria, 7-10 April 2010, 1-9.

Http: //www. uni-graz. at/fAIR/cAIR10/text/procs/Hemetek_cAIR. pdf