Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Мирјана Закић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Мирјана Закић, редовни професор

др Мирјана Закић, редовни професор

Услов

Нема

Исход

Стицање увида у научну савремену етномузиколошку делатност у свету и код нас, овладавање интердисциплинарним научно-теоријским апаратом и најновијим методологијама научно-истраживачког и примењеног рада.

Циљ

Стицање основних знања о савременим етномузиколошким истраживањима у свету и код нас

Садржај теоријске наставе

Курс обухвата предавања о следећим питањима: Дефиниције етномузикологије; Етномузиколошка истраживања до 70-их год. 20. века; Етномузиколошка истраживања од 70-их год. 20. века; Етнографски метод (концепт релације емског и етског); Традиционални и савремени приступ теренском истраживању; Меријамов и Рајсов модел етномузикологије 1; Меријамов и Рајсов модел етномузикологије 2; Америчка школа етномузикологије 1; Америчка школа етномузикологије 2; Руска школа етномузикологије 1; Руска школа етномузикологије 2; Интертекстуалност: поставке о репрезентативном својству музике 1; Интертекстуалност: поставке о репрезентативном својству музике 2; Модел етномузикологије у поставци Земцовског 1; Модел етномузикологије у поставци Земцовског

Садржај практичне наставе

Дебате и презентације студената у оквиру предавања и радионица. Практична настава: мали истраживачки пројекат у вези са темом из градива: усмено излагање; Писмени испит: есеј на тему из пређеног градива.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

15

Практична настава

15

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

25

Усмени испит

45

Литература

Myers, Helen (1992). Ethnomusicology. In Ethnomusicology: An Introduction, ed. H. Myers. New York: W. W. Norton, 3-18.

_______ (1992). Recent Directions in Ethnomusicology. In Ethnomusicology: An Introduction, ed. H. Myers. New York: W. W. Norton, 375-399.

Elbourne, R. P. (1976). The Question of Definition, Yearbook of the International Folk Music Council, Vol. 7, IFMC, Ontario.

List, George (1979). Ethnomusicology: A Discipline Defined. Ethnomusicology 23 (1): 1 – 4.

Merriam, Alan P. (1960). Ethnomusicology: Discussion and Definition of the Field. Ethnomusicology 4 (3): 107–114.

———. (1977). Definitions of "Comparative Musicology" and" Ethnomusicology": An Historical-Theoretical Perspective. Ethnomusicology 21 (2): 198–204.

Nettl, Bruno (1964). Theory and Method in of Ethnomusicology, The Free Press of Glencoe, New York.

Nettl, Bruno (1983). The Study of Ethnomusicology: Twenty-Nine Issues and Concepts. Urbana: University of Illinois Press, Prelude, 1-11.

Seeger, Charles (1970). Toward a Unitary Field Theory for Musicology. In Selected Reports in Ethnomusicology, ed. Department of Ethnomusicology. Los Angeles: Institute of Ethnomusicology, University of California.

Hood, Mantle (1960). The Challenge of "Bi-musicology. Ethnomusicology 4: 55–59.

Merriam, Alan P. (1964). The Anthropology of Music. Evanston, IL: Northwestern University Press.

Merriam, Alan P. (1960). Ethnomusicology: Discussion and Definition of the Field. Ethnomusicology 4 (3): 107–114.

———. (1975). Ethnomusicology Today. Current Musicology 20: 50–66.

———. (1977). Definitions of "Comparative Musicology" and" Ethnomusicology": An Historical-Theoretical Perspective. Ethnomusicology 21 (2): 198–204.

Nettl, Bruno (1983). The Study of Ethnomusicology: Twenty-Nine Issues and Concepts. Urbana: University of Illinois Press, Chapter 5, 7.

Seeger, Charles (1970). Toward a Unitary Field Theory for Musicology. In Selected Reports in Ethnomusicology, ed. Department of Ethnomusicology. Los Angeles: Institute of Ethnomusicology, University of California.

Blacking, John. 1977. Some Problems of Theory and Method in the Study of Musical Change. Yearbook of the International Folk Music Council 9: 1-26.

Blacking, John (1966). Review of The Anthropology of Music. Current Anthropology 7: 218.

Hood, Mantle (1963). Music, the Unknown. In Musicology, ed. Mantle Hood. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.

Kunst, Jaap (1950). Musicologica: a Study of the Nature of Ethno-musicology, its Problems, Methods, and Representative Personalities. Amsterdam.

Seeger, Charles (1970). Toward a Unitary Field Theory for Musicology. In Selected Reports in Ethnomusicology, ed. Department of Ethnomusicology. Los Angeles: Institute of Ethnomusicology, University of California.

Blacking, John. 1977. Some Problems of Theory and Method in the Study of Musical Change. Yearbook of the International Folk Music Council 9: 1-26.

Blacking, John (1966). Review of The Anthropology of Music. Current Anthropology 7: 218.

Hood, Mantle (1963). Music, the Unknown. In Musicology, ed. Mantle Hood. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.

Kunst, Jaap (1950). Musicologica: a Study of the Nature of Ethno-musicology, its Problems, Methods, and Representative Personalities. Amsterdam.

______ (1959). Ethnomusicology, The Hague, Amsterdam.

Рајс, Тимоти. 2009. Време, место и метафора у музичком искуству и етнографији. Музички талас 38: 28-32.

Rice, Timothy (1987). Toward the Remodeling of Ethnomusicology. Ethnomusicology 31 (3): 469-488.

Seeger, Charles (1977). Studies in Musicology I 1935-1975. University of California Press, Chapter V.

Bohlman, Philip V. (1988). The Study of Folk Music in the Modern World. Bloomington: Indiana University Press.

List, George (1979). Ethnomusicology: A Discipline Defined. Ethnomusicology 23 (1): 1–4.

Porter, James, "New Perspectives in Ethnomusicology: A Critical Survey".

Http: //www. sibetrans. com/trans/trans1/porter. htm

Закић, Мирјана (2009). Обредне песме зимског полугођа. Системи звучних знакова у традицији југоисточне Србије, ФМУ у Београду (Етномузиколошке студије – Дисертације, св. 1/2009), Београд, 93-96.

Cooley, T. J. (2005). Budućnost etnomuzikološkog terenskog rada ". IV međunarodni simpozijum" Muzika u društvu", 2004 – zbornik radova, Sarajevo, Muzikološko društvo FВiH, Muzička akademija, 174-182.

Rice, Timothy (1997). Toward a Mediation of Field Methods and Field Experience in Ethnomusicology. In: Shadows in the Field. New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology. G. F. Barz and T. J. Cooley, eds. New York: Oxford University Press, 101-120.

Cooley, T. J. And Barz Gregory (2008). Casting Shadows: Fieldwork Is Dead! Long Live Fieldwork. In: Shadows in the Field. New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology. G. F. Barz and T. J. Cooley, eds. New York: Oxford University Press, 3-24.

Titon, Jeff Todd (2008). Knowing Fieldwork. In: Shadows in the Field. New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology. G. F. Barz and T. J. Cooley, eds. New York: Oxford University Press, 25-41.

Shelemay, Kaz Kaufman (2008). The Ethnomusicologist, Ethnographic Method, and the Transmission of Tradition, In: Shadows in the Field. New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology. G. F. Barz and T. J. Cooley, eds. New York: Oxford University Press, 141-156.

Zemtsovsky, Isaly I. (1999). Fieldwork and Worhshop A Paradox of Authenticity and Dialogue. Glazba, folklor i kultura (svečani zbornik za Jerka Bezića) = Music, Folklore and Culture (Essays in Honour of Jerko Bezić), urednice Naila Ceribašić, Grozdana Marošević. Zagreb: Institut za etnologiju i Folkloristiku, Hrvatsko muzikološko društvo, 57-62.

Щуров, В. М. (2005). С рюкзаком за песнями (Записки собирателя). Москва.

SHELEMAY, Kay Kaufman – Anthony Seeger – Ellen Koskoff – Dane L. Harwood – Richard Crawford (1987). Response to Rice, Ethnomusicology (Los Angeles), Vol XXXI, No. 3, 489-513.

Merriam, Alan P. (1964). The Anthropology of Music. Evanston, IL: Northwestern University Press.

Merriam, Alan P. (1960). Ethnomusicology: Discussion and Definition of the Field. Ethnomusicology 4 (3): 107–114.

Rice, Timothy (2010). Disciplining Ethnomusicology: A Call for a New Approach. Ethnomusicology 54 (2): 318-325.

МАЦИЕВСКИЙ, Игорь (2002). О дифференцированости морфологических доминант в традиционной музыке, Искусство устной традиции. Историческая морфология, Санкт-Петербург, 12-27.

МАЦИЕВСКИЙ, Игорь (1980). Народный музыкальный инструмент и методология его исследования, Актуальные проблемы современной фольклористики, Ленинград, 143-169.

2009: Климент Васильевич Квитка и актуальные проблемы этномузикологии, Москва, 8-39.

Zemtsovsky, Izalij (1987). The ethnography of performance: playing – intoning – articulating music, Folklor i njegova umetnička transpozicija. Referati sa naučnog skupa održanog 29–31. X 1987, ur. D. Dević, Beograd, Fakultet muzičke umetnosti, 7–20.

_______ (1996). Человек музицирующий – человек интонирующий – человек артикулирующий, Музыкальная коммуникация, Министерство культуры Российской федерации, Российская академия наук, Российски институт истории искусств, Санкт-Петербург, 97–104.

_______ (1997). An attempt at a Synthetic Paradigm, Ethnomusicology, Champaign 7, 41, 2, Spring/ Summer, 185–205.

Zemtsovsky, Izalij (1987). The ethnography of performance: playing – intonig – articulating music, Folklor i njegova umetnička transpozicija. Referati sa naučnog skupa održanog 29–31. X 1987, ur. D. Dević, Beograd, Fakultet muzičke umetnosti, 7–20.

НЕНИЋ, Ива. Мишљење о музици, мишљење музичког: Ка тематизацији културно-музичке праксе на примеру овчарске свирке Муслимана Пештерско-Сјеничке висоравни (дипломски рад, одбрањен на ФМУ у Београду), 2004. (у рукопису)