Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Дуња Њаради, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Дуња Њаради, ванредни професор

Услов

Нема

Исход

По окончању наставе од студената се очекује разумевање другачијег односа према телу и плесу од оног који је развијан у оквиру европоцентричног културног наслеђа, а ради потпунијег разумевања људске телесности и кинетике.

Циљ

Покрет и плес су до данашњих дана одржали важно место у традиционалним културама далеког истока и племенским заједницама Африке, Аустралије и јужне Америке. Циљ курса је да се студенти упознају са различитим концептима тела и плесних покрета у цивилизацијама незападног света.

Садржај теоријске наставе

1. Танго 2. Фламенко 3. Хип - Хоп 4. Оријентални плес 5. Тачке сусрета: глобални плесни жанрови: Велика Британија 6. Тачке сусрета: глобални плесни жанрови: Србија 7. Кореографија: историјат појма и основне поставке 8. Кореографија: практични рад 9. Кореографија практични рад 10. Кореографија: практични рад 11. Увод у плесну критику 12. Анализа видео записа 13. Анализа видео записа 14. Презентација плесних приказа и дискусија 15. Завршна разматрања

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

0

Колоквијум-и

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

70

Литература

Enisa Imamović, Umetnost orijentalnog plesa. Beograd: Međunarodni naučni forum ‘Dunav- reka saradnje, 2010.

Peter Manuel, ‘Andalusian, Gypsy and Class Identity in the Contemporary Flamenco Comlex’, Ethnomusicology, Vol. 33, No. 1, 1989, pp. 47-55.

Michelle Heffner Hayes, Flamenco: Conflicting Histories of the Dance. Jefferson NC: McFarland and Co., 2009.

Marta Savigliano, Tango and Political Economy of Passion. Boulder: Westview Press, 1995.

Kristin Deniston, Tango i njegov smisao: povest o argentinskom plesu. Beograd: Prosveta, 2012.

Ana Banić-Grubišić, ‘Romski hip hop kao multikulturalistički saundtrek’, Etnoantropološki problemi 1, 2010, pp. 85-108.

Susan A. Phillips, ‘Physical Graffiti West: African American Gang Walks and Semiotic Practice’, u Migrations of Gesture, Carrie Noland and Sally Ann Ness (eds.), Minneapolis: University of Minnesota Press, 2008, pp. 31-69.

Avanthi Meduri, ‘The Transfiguration of Indian/Asian Dance in the United Kingdom: Contemporary ‘Bharatanatyam’ in Global Contexts’, Asian theatre Journal Vol. 25, No. 2, pp. 298-328.

Dunja Njaradi, Backstage Economies: Labour and Masculinities in Contemporary European Dance. Chester University Press, 2014.

Lynne Anne Blom and L. Tarin Chaplin, The Intimate Act of Choreography. Pittsburgh: University of Pittsburgh Press, 1982.