Предмет
Наставници на часовима предавања
др Дуња Њаради, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Дуња Њаради, ванредни професор
Услов
Нема
Исход
По окончању наставе од студената се очекује разумевање другачијег односа према телу и плесу од оног који је развијан у оквиру европоцентричног културног наслеђа, а ради потпунијег разумевања људске телесности и кинетике.
Циљ
Покрет и плес су до данашњих дана одржали важно место у традиционалним културама далеког истока и племенским заједницама Африке, Аустралије и јужне Америке. Циљ курса је да се студенти упознају са различитим концептима тела и плесних покрета у цивилизацијама незападног света.
Садржај теоријске наставе
1. Танго 2. Фламенко 3. Хип - Хоп 4. Оријентални плес 5. Тачке сусрета: глобални плесни жанрови: Велика Британија 6. Тачке сусрета: глобални плесни жанрови: Србија 7. Кореографија: историјат појма и основне поставке 8. Кореографија: практични рад 9. Кореографија практични рад 10. Кореографија: практични рад 11. Увод у плесну критику 12. Анализа видео записа 13. Анализа видео записа 14. Презентација плесних приказа и дискусија 15. Завршна разматрања
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
0
Колоквијум-и
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
70
Литература
Enisa Imamović, Umetnost orijentalnog plesa. Beograd: Međunarodni naučni forum ‘Dunav- reka saradnje, 2010.
Peter Manuel, ‘Andalusian, Gypsy and Class Identity in the Contemporary Flamenco Comlex’, Ethnomusicology, Vol. 33, No. 1, 1989, pp. 47-55.
Michelle Heffner Hayes, Flamenco: Conflicting Histories of the Dance. Jefferson NC: McFarland and Co., 2009.
Marta Savigliano, Tango and Political Economy of Passion. Boulder: Westview Press, 1995.
Kristin Deniston, Tango i njegov smisao: povest o argentinskom plesu. Beograd: Prosveta, 2012.
Ana Banić-Grubišić, ‘Romski hip hop kao multikulturalistički saundtrek’, Etnoantropološki problemi 1, 2010, pp. 85-108.
Susan A. Phillips, ‘Physical Graffiti West: African American Gang Walks and Semiotic Practice’, u Migrations of Gesture, Carrie Noland and Sally Ann Ness (eds.), Minneapolis: University of Minnesota Press, 2008, pp. 31-69.
Avanthi Meduri, ‘The Transfiguration of Indian/Asian Dance in the United Kingdom: Contemporary ‘Bharatanatyam’ in Global Contexts’, Asian theatre Journal Vol. 25, No. 2, pp. 298-328.
Dunja Njaradi, Backstage Economies: Labour and Masculinities in Contemporary European Dance. Chester University Press, 2014.
Lynne Anne Blom and L. Tarin Chaplin, The Intimate Act of Choreography. Pittsburgh: University of Pittsburgh Press, 1982.