Факултет Музичке уметности
Предмет

Услов

Нема

Исход

Од студената се очекује разумевање дијахронијске промене односа према телу: од првих представа на праисторијским пећинским цртежима, преко облика и идеја о игри у старом, средњем веку и ренесанси до развоја балетске уметности.

Циљ

Етнокореологија је млада наука која се убрзано развија на англосаксонском говорном подручју, те је предмет проучавања етнокореолога првенствено традиционална игра ширег (индо) европског простора. Циљ курса је упознавање студената са развојем концепта тела у европоцентричним културама ради успостављања непосредних аналогија са облицима традиционалне игре на нашем простору.

Садржај теоријске наставе

1. Уводни час (упознавање са планом рада, захтевима курса, градивом); 2. Методологија историографског проучавања плесних култура и плесна иконографија; 3. Плес у старим цивилизацијама (Персија, Месопотамија, Египат); 4. Помени плесања у Библији; 5. Плес у античкој Грчкој; 6. Плес у античкој Грчкој; 7. Плес Етрураца и Римљана; 8. Плес у Византији; 9. Плес у средњовековној Србији; 10. Плес у средњем веку у Европи; 11. Плес у ренесанси; 12. Плес у ренесанси; 13. Плес у бароку и настанак балета; 14. Игре у првој половини 20. века; 15. Припрема испита. Практична настава Упознавање са основним кореолошким обрасцима пређених историјскихепоха. Колоквијум: усмени одговор на три питања из градива зимског семестра; Писмени испит: писмена анализа видео снимка плесова из различитих културних традиција; Усмени испит: одговор на три питања из пређеног градива у дијалошкој форми.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

10

Колоквијум-и

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

20

Усмени испит

40

Литература

Ана Малетић, Књига о плесу, Културно просвијетни сабор Хрватске, Загреб, 1986.

Мага Магазиновић, Историја игре, Просвета, 1951.

Мага Магазиновић Телесна култура као васпитање и уметност, Графички завод "Планета", Београд, 1932.

Милош Ђурић, Историја хеленске књижевности, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1996.

The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Еdited by Stanley Sadie, Macimillan Publishers Limited, London, 1980.

Dora Stratou, The Greek Dances our Living Link With Antiquity¸Dora Stratou Dance Theatre, Athens, 1992 (1966).

Alkis Raftis, The World of Greek Dance¸ Finedawn Publishers, Athens, 1987.

Yvonne Hunt, Traditional Dance in Greek Culture, Centre for Asia minor studies, Music Folklore Archive, Athens, 1996.

Music of the Aegean, Ministry of Culture, Athens, 1987.

Драгослав Антонијевић "Византијско играчко наслеђе", Народно стваралаштво, год. XXV, св. 1-4, Београд, 1986.

Роксанда Пејовић, Представе музичких инструмената у средњовековној Србији, Одељење ликовне и музичке уметности, књ. 4, Музиколошки институт, посебна издања, књ. DXLIX, САНУ, Београд, 1984.

Роксанда Пејовић, Српска музика од насељавања словенских племена до краја 18. века, Универзитет уметности у Београду, Београд, 1998.

Tilman Seebass, "Iconography and Dance Research", Yearbook for Traditional Music, Vol 23, ICTM, Department of Music, Columbia University, New York, 1991, 33-53.

Станоје Бојанин, Забаве и светковине у средњовековној Србији, Историјски инстирут и Службени гласник, посебна издања, књ. 19, Београд, 2005.

Barbara Sparti, "Traditional dance in Renaissance and Baroque Italy (1455-1630), Dans Müsik Kültür, ICTM 20thEthnochoreology Symposium Proceedings, Istanbul, 1998, 171-187.

TkH. Nove teorije plesa, Časopis za teoriju izvođaćkih umetnosti, br. 4, ur. Ana Vujanović i Miško Šuvaković, TkH-Centar za teoriju i praksu izvođačkih umetnosti, Beograd, 2002.