Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Дуња Њаради, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Дуња Њаради, ванредни професор

Услов

Нема

Исход

По окончању предмета студенти ће стећи солидно знање о различитим плесним и уметничким жанровима у касном двадесетом и двадесетпрвом веку као и о савременим теоријама глобализације и нових плесних форми.

Циљ

Предмет се бави проучавањем савремених форми уметничког и друштвеног плеса укључујући савремени уметнички плес, урбани плес, фламенко и танго. Специјални фокус стављен је на теоријска премишљања плеса и теорија глобализације.

Садржај теоријске наставе

1. Увод: Прилог проучавању плеса и глобализације 2. Белгијска плесна сцена – теоријски увод 3. Белгијска плесна сцена - техника 4. Савремени уметнички плес (теоријски увод) 5. Савремени уметнички плес – техника, проучавање видео записа 6. Урнаби плес: теоријски увод 7. Урбани плес: водећи извођачи 8. Дискусија и рефлексија 9. Танго: Теорија и техника 10. Фламенко: теорија и техника 11. Савремени плесни жанрови у Србији 12. Теренски рад 13. Теренски рад 14. Завршна разматрања 15. Припрема за испит Семинар (30%): за припрему семинара од студената се очекује да напишу аналитички приказ теренске ситуације до 2 стране а према упутствима које добијају од предметног професора. Семинар се односи на проширивање методолошког апарата у изучавању плесних жанрова. Усмени испит (70%): усмени одговор на 3 питања у дијалошкој форми.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Семинар-и

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

70

Литература

Kato, M, From kung-fu to hip hop: Globalization, Revolution and Popular Culture, New York: State University of New York Press, 2007.

Џеф Ченг, Не може да стане, неће да стане: историја хип-хоп генерације, Београд: Red Box, 2009.

Joost Smiers, Уметност под притиском: промоција културне разноликости у доба глобализације, Нови Сад: Светови, 2004.

Кристин Денистон, Танго и његов смисао: повест о аргентинском плесу, Београд: Просвета, 2012.

Ткх, Нове теорије плеса, Часопис за теорију извођачких уметности бр. 4, Ана Вујановић и Мишко Шуваковић (ур.), Ткх - центар за теорију и праксу извођачких уметности, Београд, 2002.

Ткх, Друштвена кореографија, Часопис за теорију извођачких уметности бр, 21, Бојана Цвејић и Ана Вујановић (ур.), Ткх – центар за теорију и праксу извођачких уметности, Београд, 2013.

Драгослав Џаџевић, Игра, Нови Сад: Прометеј, 2005.

Dunja Njaradi, Backstage Economies: Labour and Masculinities in Contemporary European Dance, Chester University Press, 2014.

William Washabaugh, Flamenco Music and National Identity in Spain, Burlington: Ashgate, 2012.

Marta Savigliano, Tango and the Political Economy of Passion, Boulder: Westview Press, 1995.