Предмет
Услов
Положени сви испити
Исход
Овладавање свим сегментима професионалних захтева неопходних за успешну и свеобухватну реализацију једног музичког дела. Владање инструментом, познавање стилова и форме, разумевање музичког садржаја. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака. Одбраном завршног рада, студенти потврђују да су остварили основне циљеве студијског програма Извођачке уметности - модул удараљке, способност за самостално бављење уметничком делатношћу, као и способност за рад у музичко- педагошким институцијама на нивоу средњих школа
Циљ
Развој свих компонената музичке личности студента кроз процес самосталног стицања знања и умећа неопходних за слојевито разумевање и реализацију музичког дела, достизање високог професионалног перкусионистичког нивоа и изграђеност индивидуалности перкусионисте-ударача кроз јединство техничког и музичког елемента.
Садржај практичне наставе
Завршни рад представља истраживачки рад студента ка самосталној презентацији уметничког програма. Процес рада обухвата тумачење садржаја и форме композиција, истраживање на пољу тонског обликовања и динамичких могућности инструмената, као и рад на фразирању, агогици, интонацији, артикулацији. Захтеви Завршног рада: Студенти изводе програм у форми реситала који обухвата мембранофоне, мелодијске и ритмичке удараљке у трајању од најмање 60 минута. Композиције за мелодијске инструменте се изводе напамет. У програму концерта акценат ставити на концертне комаде соло и комаде уз пратњу клавира.
Предиспитне обавезе
Опис
Нема предиспитних обавеза
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Одбрана Завршног рада
100
Литература
N.J.Živkovć,“Ten etudes for snare drum“ No. 5-10 - Studio 4 Productions,USA
Chuck Kerrigan,“12 etudes for snare drum“ No. 6-12 - Mel Bays publications,USA
Sperie Karas,“Seven pieces for Concert prformance“ No. 5-7 - Hal Leonard corporation,USA
John Beck,“Advanced Solos for Snare drum“ No. 3-4 - Almira Music co. Inc. NY 14042,USA
Jacques Delecluse,“TEST-CLAIRE“ for snare drum solo No. 7-12 - Alphonse Leduc,Paris
Dr.F.-R. Berger,“Ra D'ac“ for snare drum solo – by Dante Agostini,Paris
Elliott Carter,“Eight pieces for Four Timpani“ No. 5-8 - Associated Music Publishers,NY,USA 1950-1966
William J.Schinstine,“Artiste sonata“ timpani solo - Southern Music Company,USA
William J.Schinstine,“Sonata No.2“ for timpani - Southern Music Company,USA
Alex Orfaly,“5 Intermediate Pieces“ for solo timpani No. 4-5 - C.Alan publication,USA
Pete Zambito,“Mainland Express“ for timpani - C.Alan publication,USA
Leigh Howard Stevens,“Method of Movement for Marimba“,Copyright by L.H.Stevens,1979
Nancy Zeltsman,“Four-Mallet Marimba playing“,Hal Leonard Corporation,USA
Nebojša J.Živković,“The principle of Mallet Technique“,Copyright by Nebojša J.Živković
J.S.Bach,“Sech Suiten“fur Violoncello solo BWV 1011-1012,Edition Breitkopf,4280
Morris Goldenberg,“Modern school for Xylophone“ No. 36-40 , Chappell & Co.,Inc,USA
George Lawrence Stone,“Mallet Controle“ for mellodic percussion - by George B.Stone & Son, Inc.USA
Сергеи Ветров,“Сборник упражнении длр ксилофона“ Москва 2005
Jacques Delecluse,“Twenty studies for Xylophone“ No. 16-20, Alphonse Leduc,Paris
David Kovins,“Vibraphone Virtuosity“ No. 30-35, - Visionary Music Publishing Co.USA
David Fridman,“Vibraphone Technique - dampening and pedaling“- Copyright by D.Fridma.USA
Ianis Xenakis,“Rebonds A“ set- up solo, percussion solo - Editions Salabert Paris 1991