Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Милан Поповић, ванредни професор

Услов

Нема

Исход

Примена стечених знања у практичној интерпретацији барокне музике

Циљ

Стицање знања о стилски аутентичном извођењу барокне музике путем сагледавања интерпретативне естетике музичког барока, познавање карактеристика барокних инструмената и њихових могућности, читање и разумевање контекста музичког текста, истраживање примарних и секундарних музичких и изванмузичких извора у циљу креирања сопствене интерпретације.

Садржај теоријске наставе

Оживљавање интересовања за интерпретацију барокне музике у 19. и 20. веку Развој историјски информисане музичке праксе као дела музичког извођаштва у 20. веку Карактеристике и развој музичког инструментаријума из доба барока и његова примена у модерном добу Естетска и интерпретацијска начела барокне музике Стилске одлике барокне музике: Артикулација и фразирање Ритам и темпо Орнаментација Музичке праксе Француске и Италије 17. и 18. века као окоснице музичког барока Музичке форме и облици барокне музике Барокне игре, развој и карактеристике Генералбас Импровизација у бароку Барокна темперација и штимови Наслеђе барокне музичке праксе у каснијим епохама Интерпретација барокне музике и постмодерна – на прелазу из алтернативног правца у мејнстрим

Садржај практичне наставе

Примена стечених информација везаних за интерпретацију у одабраним делима и изводима из барокне музичке литературе; групне дискусије на одабране теме, анализе историјских трактата и чланака из модерне стручне литературе повезаних са барокном музиком и извођаштвом барокне музике Колоквијум У јануарском или априлском испитном року, студенти полажу колоквијум који подразумева: реализацију музичког комада из периода 16-18. века, уз примену основних параметара стила музичког барока, или презентацију (у писаној или вербалној форми) теме из области стилске интерпретације барокне музике Испит Полагање испита се реализује у виду јавне презентације испитног пројекта. Испитни пројекат се састоји од презентације и одбране теме из области извођења барокне музике по избору студента – уметничке стилске презентације музичког дела из периода 17-18. века и одбране пратећег писаног рада који представља проблематизацију и вербализацију одабране теме.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство на настави и активност у току предавања

30

колоквијум

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Презентација испитног пројекта

50

Литература

Anthony, James R. French Baroque Music from Beaujoyeulx to Rameau, Hal Leonard Corporation, New York 2003

Bach, Carl Philipp Emanuel. Ogled o pravoj umjetnosti sviranja klavira, Jakša Zlatar, Zagreb 2003

Boquet, Pascale; Rebours Gerard. 50 Renaissance and Baroque standards with Variants, Examples and Advice for Playing and Improvising on any Instrument, Edition Fuzeau, Bressuire 2007

Christensen, Jesper Boje. 18th Century Continuo Playing – A Historical Guide to the Basics, Barenreiter, Kassel 2002

Despić, Dejan; Ozgijan Petar; Peričić Vlastimir. Generalbas, Umetnička akademija u Beogradu, 1969

Dolmetsch, Arnold. The Interpretation of the Music of the XVII and XVIII Centuries Revealed by Contemporary Evidence, Dover Publications, London 2005

Donington, Robert. The Interpretation of Early Music, W. W. Norton & Company, London 1992

Ferguson, Howard. Keyboard interpretation from 14. to 19 century, Oxford University press, Oxford 1975

Handel, Georg Frideric. Continuo playing according to Handel, Clarendon press, Oxford 1995

Handel, Georg Frideric. Continuo playing according to Handel, Clarendon press, Oxford 1995

Le Huray, Peter. Authenticity in Performance: Eighteenth-Century Case Studies, Cambridge University Press, Cambridge 1990

Kupren, Fransoa (Francois Couperin). Umetnost sviranja na klavsenu, Studio Lirica, Beograd 2014

Neumann, Frederick. Ornamentation in Baroque and Post-Baroque Music, With Special Emphasis on J. S. Bach, Princeton University Press 1983

Neumann, Frederick. Essays in performance practice, Ann Arbor, UMI Research Books, 1982

Neumann, Frederick. Performance practices of the seventeenth and eighteenth centuries, Schirmer Books, New York 1993

Tarling, Judy. Baroque String Playing for ingenious learners, Corda Music Publications, St. Albans, Hertfordshire, 2001

Quantz, Johann Joachim. On Playing the Flute, Northeastern, Lebanon 2001