Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Санела Николић, ванредни професор

др Биљана Лековић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Ивана Миладиновић-Прица, доцент

др Радош Митровић, доцент

Услов

Нема

Исход

Оспособљавање студената дипломских студија за даље теоријско и/или практично бављење музиком у медијима.

Циљ

Циљ предмета је базично упознавање студената заинтересованих како за рад у медијима, тако и за научно-теоријско бављење медијима са основама у савременој теорији и пракси медија.

Садржај теоријске наставе

1. Појам медија у науци, филозофији и уметности/музици 2. Критичка теорија и масовни медији 3. Студије медија 4. Ситуационизам, симулакрум и симулација 5. Анализа медија/медијске слике 6. Филозофија нових медија; филозофија масовне уметности; естетика комуникације 7. Музика у медијима – радио 8. Музика у медијима – телевизија 9. Музика у медијима – видео и нови/дигитални медији 11. Студија случаја – анализа специјализованих радијских емисија 12. Студија случаја – анализа специјализованих телевизијских емисија 13. Студија случаја – анализа презентације музике у часописима и на интернету Домаћи задатак: усмено излагање на задату тему. Семинарски рад: студија на задату тему. Усмени испит: одбрана семинарског рада

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Редовно похађање наставе

10

Активности у току предавања

10

Домаћи задатак

10

Семинарски рад

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит: одбрана семинара

30

Литература

Adorno, Theodor W. i Max Horkheimer: Dijalektika prosvetiteljstva. Filozofski fragmenti, Sarajevo, IP Veselin Masleša, 1974.

Barthes, Roland: "Retorika slike", Plastički znak – Zbornik tekstova iz teorije vizualnih umjetnosti, Rijeka, Izdavački centar Rijeka, 1981, 71–82.

Benjamin, Valter: Uz kritiku sile. Eseji, Zagreb, Studentski centar sveučilišta, 1971.

Bodrijar, Žan: Drugo od istoga, Beograd, Lapis, 1992.

Brigs, Adam i Pol Kobli (ur.): Uvod u studije medija, Beograd, Clio, 2005.

Carroll, Noël: A Philosophy of Mass Art, Oxford, Clarendon Press, 1998.

Debor, Gi: Društvo spektakla, Beograd, A. Golijanin, 2003.

Debre, Režis: Uvod u mediologiju, Beograd, Clio, 2000.

Еко, Умберто: Култура, информација, комуникација, Београд, Нолит, 1973.

Hansen, Mark B. N.: New Philosophy for New Media, Cambridge, MIT Press, 2004.

Inglis, Fred: Teorija medija, Zagreb, Barbat, 1997, prvo izdanje 1990.

Keler, Daglas: Medijska kultura. Studije kulture, identitet i politika između modernizma i postmodernizma, Beograd, Clio, 2004.

Manovich, Lev: The Language of New Media, Cambridge, The MIT Press, 2002.

Mek Kvin, Dejvid: Televizija, Beograd, Clio, 2000.

McLuhan, Marchall: Razumijevanje medija. Mediji kao čovjekovi produžeci, Zagreb, Golden marketing–Tehnička knjiga, 2008.

Вирилио, Пол: Машине визије, Нови Сад, Светови, 1998.

Vuksanović, Divna: Filozofija medija: ontologija, estetika, kritika, Beograd, FDU, Institu za pozorište, film, radio i televiziju–Čigoja, 2007.