Предмет
Наставници на часовима предавања
др Драгана Јеремић-Молнар, редовни професор
др Соња Маринковић, редовни професор
др Марија Масникоса, редовни професор
др Ивана Перковић, редовни професор
др Тијана Поповић-Млађеновић, редовни професор
др Ана Стефановић, редовни професор
др Драгана Стојановић-Новичић, редовни професор
др Биљана Лековић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Марина Марковић, доцент
др Ивана Миладиновић-Прица, доцент
др Радош Митровић, доцент
др Ивана Петковић Лозо, доцент
др Стефан Цветковић, доцент
Услов
Нема
Исход
Стицање продубљеног знања из одабраних области музикологије, развијање способности проблематизовања предмета истраживања и оспособљавање студента за примену стечених знања у изради завршног рада на мастер студијама.
Циљ
Упознавање студената са различитим областима савремене, интердисциплинарне, европски оријентисане музикологије, и продубљивање њихових знања стечених на основним студијама.
Садржај теоријске наставе
1) Авангардни идентитети европске музике; 2) Музикологија и студије културе/медија; 3) Европски композитори двадесетог и двадесет првог века: корелације између биографских момената и стратегија компоновања; 4) Музичко писмо и простори музичког текста – значење и тумачење; 5) Примењена музичка семиотика: трагови европског музичког постмодернизма у српској постмодерној музици; 6) Актуелна питања истраживања у области историје српске музике; 7) Опера деветнаестог века и револуција у европском контексту; 8) Културни и музички симболи: синхронијски и дијахронијски приступ. Различити облици провере знања. Домаћи задатак: усмено излгање на задату тему. Студија случаја: писани рад на задату тему. Испит: усмени одговор на два питања из градива.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Похађање наставе и активност на часовима
10
Домаћи задатак
20
Студија случаја
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Burnham, Scott, Beethoven Hero, Princeton, Princeton University Press, 1995.
Veselinović (=Veselinović-Hofman), Mirjana, Stvaralačka prisutnost evropske avangarde u nas, Beograd, Univerzitet umetnosti, 1983.
Ingarden, Roman, Ontologija umetnosti, Novi Sad, 1991.
Jeremić-Molnar, Dragana, Rihard Vagner, konstruktor "istinske" realnosti. Projekat regeneracije kroz Bajrojtske svečanosti, Beograd, Fabrika knjiga, 2007.
Kramer, Lawrence & Keith Chapin (еds.), Musical Meaning and Human Values, New York, 2009.
Маринковић, Соња, Методологија научноистраживачког рада у музикологији, Београд, Факултет музичке уметности у Београду, Нови Сад, Матица српска, 2008.
Masnikosa, Marija, Orfej u repetitivnom društvu. Postminimalizam u srpskoj muzici za gudački orkestar u poslednje dve decenije 20. veka, Beograd, FMU i Signature, 2010.
Mikić, Весна, Muzika u tehnokulturi, Beograd, Univerzitet umetnosti, 2004.
Perković, Ivana, Bitka u balskoj dvorani? Asocijativna značenja u Mocartovoj kontradanci La battaille KV 535, Muzička teorija i analiza, Beograd, Fakultet muzičke umetnosti, 2010, 114–126.
10. Popović Mlađenović, Tijana, Muzičko pismo, Beograd, 1996.
Радоман, Валентина, "Политика идентитета, музика и говор о музици у доба глобализације", Музикологија, 12, 2012, 63–78.
Robinson, Jenefer (Ed.), Music & Meaning, Ithaca and London, Cornell University Press, 1997.
Ross, Alex: The Rest is Noise: Listening to the Twentieth Century. New York: Farrar, Straus and Giroux, 2007.
Стојановић-Новичић, Драгана, Винко Глобокар: музичка одисеја једног емигранта, Београд, Факултет музичке уметности, ИП "Сигнатуре", 2013.
Horowitz, Joseph: Artists in Exile: How Refugees from Twentieth-Century War and Revolution Transformed the American Performing Arts. New York: HarperCollins Publishers, 2008.