Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Драгана Јеремић-Молнар, редовни професор

др Соња Маринковић, редовни професор

др Марија Масникоса, редовни професор

др Ивана Перковић, редовни професор

др Тијана Поповић-Млађеновић, редовни професор

др Ана Стефановић, редовни професор

др Драгана Стојановић-Новичић, редовни професор

др Биљана Лековић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Марина Марковић, доцент

др Ивана Миладиновић-Прица, доцент

др Радош Митровић, доцент

др Ивана Петковић Лозо, доцент

др Стефан Цветковић, доцент

Услов

Нема

Исход

Стицање продубљеног знања из одабраних области музикологије, развијање способности проблематизовања предмета истраживања и оспособљавање студента за примену стечених знања у изради завршног рада на мастер студијама.

Циљ

Упознавање студената са различитим областима савремене, интердисциплинарне, европски оријентисане музикологије, и продубљивање њихових знања стечених на основним студијама.

Садржај теоријске наставе

1) Авангардни идентитети европске музике; 2) Музикологија и студије културе/медија; 3) Европски композитори двадесетог и двадесет првог века: корелације између биографских момената и стратегија компоновања; 4) Музичко писмо и простори музичког текста – значење и тумачење; 5) Примењена музичка семиотика: трагови европског музичког постмодернизма у српској постмодерној музици; 6) Актуелна питања истраживања у области историје српске музике; 7) Опера деветнаестог века и револуција у европском контексту; 8) Културни и музички симболи: синхронијски и дијахронијски приступ. Различити облици провере знања. Домаћи задатак: усмено излгање на задату тему. Студија случаја: писани рад на задату тему. Испит: усмени одговор на два питања из градива.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Похађање наставе и активност на часовима

10

Домаћи задатак

20

Студија случаја

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

Burnham, Scott, Beethoven Hero, Princeton, Princeton University Press, 1995.

Veselinović (=Veselinović-Hofman), Mirjana, Stvaralačka prisutnost evropske avangarde u nas, Beograd, Univerzitet umetnosti, 1983.

Ingarden, Roman, Ontologija umetnosti, Novi Sad, 1991.

Jeremić-Molnar, Dragana, Rihard Vagner, konstruktor "istinske" realnosti. Projekat regeneracije kroz Bajrojtske svečanosti, Beograd, Fabrika knjiga, 2007.

Kramer, Lawrence & Keith Chapin (еds.), Musical Meaning and Human Values, New York, 2009.

Маринковић, Соња, Методологија научноистраживачког рада у музикологији, Београд, Факултет музичке уметности у Београду, Нови Сад, Матица српска, 2008.

Masnikosa, Marija, Orfej u repetitivnom društvu. Postminimalizam u srpskoj muzici za gudački orkestar u poslednje dve decenije 20. veka, Beograd, FMU i Signature, 2010.

Mikić, Весна, Muzika u tehnokulturi, Beograd, Univerzitet umetnosti, 2004.

Perković, Ivana, Bitka u balskoj dvorani? Asocijativna značenja u Mocartovoj kontradanci La battaille KV 535, Muzička teorija i analiza, Beograd, Fakultet muzičke umetnosti, 2010, 114–126.

10. Popović Mlađenović, Tijana, Muzičko pismo, Beograd, 1996.

Радоман, Валентина, "Политика идентитета, музика и говор о музици у доба глобализације", Музикологија, 12, 2012, 63–78.

Robinson, Jenefer (Ed.), Music & Meaning, Ithaca and London, Cornell University Press, 1997.

Ross, Alex: The Rest is Noise: Listening to the Twentieth Century. New York: Farrar, Straus and Giroux, 2007.

Стојановић-Новичић, Драгана, Винко Глобокар: музичка одисеја једног емигранта, Београд, Факултет музичке уметности, ИП "Сигнатуре", 2013.

Horowitz, Joseph: Artists in Exile: How Refugees from Twentieth-Century War and Revolution Transformed the American Performing Arts. New York: HarperCollins Publishers, 2008.