Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ана Стефановић, редовни професор

Услов

Испуњене предиспитне обавезе за предмет Музички стил и значење – наративне и реторичке стратегије 1 (DHAS1)

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу специфичним знањима везаним за питања односа музичког стила и значења с обзиром на наративне и реторичке аспекте његовог испољавања

Циљ

Проширивање и продубљивање методолошког оквира анализе музичког стила савладаног на дипломским академским студијама

Садржај теоријске наставе

Упознавање студената са методологијама наративне анализе и повезаности наративних програма дела са стилистичким "пољима". Анализа карика наративног ланца на више стилистичких нивоа, с посебним нагласком на реторичке, топичке и модалне аспекте музичког захтев: 1. Питање из обавезне литературе 2. Анализа наративних програма и значењских/стилистичких конфигурација на одабраним примерима

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави

10

Активност у практичној настави

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

Grabocz, Marta, "The 'Preludio' of the Four orchestral pieces op. 12 by Béla Bartok: an Intertextual Analytical Approach", in: Music Semiotics: A Network of Significations in Honour and Memory of Raymond Monelle, Esti Sheinberg ed., Ashgate Publishing, Ltd., 2012, 115 ff.

—, "Le schéma discursif passionnel en tant que marque de maturation stylistique dans les mouvements symphoniques de Mozart", Applied Semiotics/Sâmiotique appliquée, 2, 4, 1997, 69-88.

Stefanović, Ana, "Structure, Topoi and Emotions in Beethoven's Sturm und Drang Sonatas", Kreativität, Struktur und Emotion, Andreas Lehman, Ariane Jessulat, Christoph Wünch, eds., Köningshausen & Neumann, 2013, 447-455.

—, "The Relation between Music and Text and the Concept of Musical Metaphor in French Baroque Opera", Before and after Music. Acta Semiotica Fennica XXXVII, Vilnius/Helsinki/Imatta: International Semiotic Institute, 2010, 478-487.

—, "Once More on Musical Topics and Style Analysis: a Critical Examination of Agawu's Analysis of the Introduction to Beethoven's Pathetic Sonata", Zeitschrift der Gesellschaft für Musiktheorie, 3/7, 2010.

—, "Temporal and Narrative Structures in French Baroque Opera and Dramatic Work of H. Berlioz", Music Theory and Analysis, Beogra, FMU, 2009, no 1, 77-86.

Tarasti, Eero, Existential Semiotics, Bloomington: Indiana University Press, 2000.

—, Theory of Musical Semiotics, Bloomington: Indiana University Press, 1994.