Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Биљана Лековић, доцент

Услов

нема

Исход

Савладавање кључних теоријских поставки, терминологије, кључних текстова и методологије проучавања електроакустичке музике.

Циљ

Упознавање студената докторских студија са теоријским и историјским аспектима развоја електроакустичке музике 20. и 21. века, у глобалним и локалним оквирима. Уз помоћ теоријског апарата омогућава се аналитички увид у продукте електроакустичке музике, а уз помоћ дебате о историјским чињеницама везаним с једне стране за технолошки развој, а са друге за конкретна остварења електроакустичке музике остварује се увид неопходан за разумевање овог медија/жанра, као и културних модела у којима се појављује и развија.

Садржај теоријске наставе

Курс Електроакустичка музика подразумева разматрање следећих садржаја: увод у студије нових медија – особености, контекст, теорије (2 часа); Електроакустичка музика након 1960. – жива електроника (историјски, теоријски, технички, поетички аспект) (2 часа); Почеци ''дигиталне револуције" - период компјутера (1 час); Компјутерска музика – теоријски, технички, поетички аспект (2 часа); Електронски студио Радио Београда (историјат и продукција) (1 час); Електроакустичка музика у Србији (1 час); Електроакустичка музика као део вишемедијске целине (1 час); Sound art/звуковна уметност – историјски, теоријски, поетички аспект (2 часа); Експериментална (амбијентална) електроника (1 час); Електронски звук у простору (soundscape, field recordings) (1 час); Постидигитални контекст – музика са ''грешком“ (glitch) (1 čas).

Садржај практичне наставе

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство на предавањима

10

Есеј

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

50

Усмени испит

10

Литература

Cascone, Kim, The Aesthetics of Failure, Cambridge: The MIT Press, 2000.

Collins, N., Schedel, M, and Willson, S., Electronic Music, Cambridge Introductions to Music, Cambridge Universisty Press, Cambridge, 2013.

Creeber, Glen and Royston, Martin, Digital Cultures. Understanding New Media, Open University Press, McGraw Hill House, 2009.

Gir, Čarli, Digitalna kultura, Beograd: Clio, 2011.

Hansen, Mark B.N, New Philosophy for New Media, London: The MIT Press. 2004.

Hofman, Srđan, Osobenosti elektroakustičke muzike, Nota, Knjaževac, 1995.

Holmes, Thom, Electronic and Experimental Music, Routledge, New York, 2008.

Kahn, Douglas, Noise, Water, Meat: A History of Sound in the Arts, MIT Press, 1999.

Licht, Alan, Sound Art: Beyond Music, Between Categories, New York: Rizzoli. 2007.

Manning, Peter, Electronic and Computer Music, Oxford University Press, Oxford-New York, 2004.

Manovich, Lev, The Language of New Media, London: The MIT Press, 2002.

Manovich, Lev, Software Takes Command, New York: Bloomsbury Academic, 2013

Mikić Vesna, Muzika u tehnokulturi, Univerzitet umetnosti, Beograd, 2004.

Radovanović, Vladan, Elektroakustička muzika, Knjižnica Zorana Stojanovića, Sremski Karlovci, 2010.