Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Растко Поповић, ванредни професор

Услов

Одслушане и положене Методика наставе гудачких инструмената 1 (OEMG1) и Методика наставе гудачких инструмената 2 (OEMG2)

Исход

Студент је усвојио теоријско знање и у стању је да аргументовано проблематизује теме из пређених области, демонстрирајући своје аналитичко и критичко мишљење. Студент има потпуну представу о систему васпитно-образовног процеса, педагошким теоријама и методама почетне инструменталне наставе. Студент познаје различите приступе у осмишљавању наставних програма за гудачке инструменте у нижим разредима основне музичке школе и може да осмисли и изведе њихов садржај у виду писмених припрема и симулација часа, на основу наставних јединица у оквиру градива првог циклуса основног музичког образовања и васпитања (I - III или I и II разред). Студент познаје критеријуме вредновања знања и може да их примени.

Циљ

Стицање неопходних теоријских знања из области гудачке педагогије и методике наставе гудачких инструмената - проблематика рада са ученицима нижих разреда основне музичке школе - први циклус. Формирање способности аналитичког методског мишљења и обједињавање сопственог искуства са прогресивним достигнућима светске инструменталне педагогије. Стицање способности позитивног деловања на ученике. Припрема за рад у нижим разредима основне музичке школе.

Садржај теоријске наставе

Проблематика рада са ученицима основне музичке школе. Преглед важећег наставног плана и програма основног музичког образовања и васпитања у РС са специфичним циљевима и оперативним задацима наставе гудачких инструмената - први циклус. Преглед савременог методско-инструктивног материјала намењеног почетној настави гудачких инструмената (примери уџбеника, педагошког репертоара, нотни примери, аудио-визуелни материјал). Израда сопственог педагошког приручника за почетну наставу гудачких инструмента (на основу постојећих уџбеника) са методском анализом примера. Преглед литературе намењене настави у првом циклусу ОМОВ. Анализа методско-инструктивног материјала (етида и комада) са образлагањем методских јединица. Радионица: Практичне одлике индивидуалне наставе - аналитички часови (студент-студент) и демонстрациони часови (професор-студент). Радионица: израда припреме за наставни час; педагошка пракса - студент држи час ученику основне музичке школе (накнадна дискусија следи у оквиру групе). Израда семинарских радова (индивидуалне консултације). Колоквијуми у форми писменог теста.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Присуство на предавањима

10

Семинарски рад 1

10

Колоквијум 1

10

Семинарски рад 2

10

Колоквијум 2

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Презентација семинарског рада

20

Усмени испит

20

Литература

Михаиловић, Дејан. Елементи виолинизма. Београд: Универзитет уметности; Нови Сад: Академија уметности, 1995.

Дробни, Ивана. Методичке основе вокално-инструменталне наставе. Београд: Завод за уџбенике, 2008.

Смоловић, Емина. Методика почетне наставе виолине. Београд: Академија лепих уметности, 2008.

Хајдуковић, Мирјана. Музичко дело у настави виолине. Београд: Задужбина Андрејевић, 2005.

Галамијан, Иван. Свирање на виолини и виолинска педагогија. Београд: Универзитет уметности, 1977.

Разни аутори педагошке и уметничке литературе наведени у: Наставни план и програм основног музичког образовања и васпитања, наставни програми за гудачке инструменте - први, други и трећи разред основне школе. Службени гласник РС бр. 72/09, 2009.