Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Растко Поповић, ванредни професор

Услов

Одслушана Методика наставе гудачких инструмената 1 (OEMG1)

Исход

Студент је усвојио теоријско знање и у стању је да аргументовано проблематизује теме из пређених области, демонстрирајући своје аналитичко и критичко мишљење. Студент познаје методичке основе наставе гудачких инструмената из области развоја гудачке педагогије до XX века и у стању је да препозна и разликује инструментално-педагошке теорије и методе различитих школа и аутора као и одражавање њихових карактеристика на извођачку праксу. Студент познаје најзначајније савремене школе и теоријске радове из области гудачке педагогије и методике наставе гудачких инструмената приказући детаљно познавање њихове садржине. Усвојени су суштински елементи гудачке педагогије.

Циљ

Стицање методичких основа наставе гудачких инструмената - неопходних теоријских знања из области развоја гудачке педагогије, савремене гудачке педагогије и методике наставе гудачких инструмената.

Садржај теоријске наставе

Методичке основе наставе гудачких инструмената: Преглед развоја гудачке педагогије, теоријских радова и методско-инструктивне литературе за гудачке инструменте од XVIII до XX века. Преглед најзначајнијих историјских школа за гудачке инструменте. Факсимилска и критичка издања. Елементи историјски информисане извођачке праксе. Развој извођачке технике на гудачким инструментима у корелацији са инструментално-стилским карактеристикама одређене епохе. Савремена гудачка педагогија и методика наставе гудачких инструмената: Преглед и упознавање са најзначајнијим школама, теоријским радовима и прогресивним достигнућима светске инструменталне педагогије - уже области гудачке педагогије и методике наставе гудачких инструментата од друге половине XX века до данас. Суштински елементи савремене гудачке педагогије и детаљно познавање педагошког процеса и технике свирања на гудачким инструментима у пуном обиму. Израда семинарских радова (индивидуалне консултације). Колоквијуми у форми писменог теста.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Присуство на предавањима

10

Семинарски рад 1

10

Колоквијум 1

10

Семинарски рад 2

10

Колоквијум 2

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Презентација семинарског рада

20

Усмени испит

20

Литература

Пешић, Урош. Леополд Моцарт - наш савременик. Београд: Универзитет уметности, 1999.

Geminiani, Francesco. The Art Of Playing the Violin. London: 1751.

Tartini, Giuseppe. Treatise on ornaments in music. Herausgegeben von Erwin R. Jacobi, english translation by Cuthbert Girdlestone. Celle [etc. ]: Hermann Moeck Verlag, 1961

Spohr, Luis. Violin School. London: R. Cocks & Co., c1850.

Joachim, J. & A. Moser. Violin School. Berlin: N. Simrock, 1905.

Auer, Leopold. Moja škola sviranja na violini. Preveo Dragoslav Ilić. Beograd: Studio Lirica, 2016.

Flesch, Carl. The Art of Violin Playing. New York: Carl Fischer, 2000.

Галамијан, Иван. Свирање на виолини и виолинска педагогија. Београд: Универзитет уметности, 1977.

Михаиловић, Дејан. Елементи виолинизма. Београд: Универзитет уметности, 1995.

Menuhin, Yehudi and William Primrose. Violin and Viola. London: Macdonald and Jane's, 1976.

Barret, Henry. The Viola. Complete Guide for Teachers and Students. Alabama: UAP, 1978.

Blum, David. Casals and the art of interpretation. London: Heinemann, 1977.

Bradetich, Jeff. Double Bass - The Ultimate Challenge. Music for all to hear, 2009.

Mantel, Gerhard. Cello Technique. Tr. B. H. Thiem. Bloomington & Indianapolis: IUP, 1995.

Fischer, Simon. Basics. London: Peters Edition Limited, 2007.