Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Панта Величковић, редовни професор

мр Дејан Млађеновић, редовни професор

мр Немања Марјановић, ванредни професор

мр Љубомир Милановић, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

мр Уки Лаури Алекси Оваскаинен, самостални уметнички сарадник

ма Катарина Радојичић-Фиревски, самостални уметнички сарадник

др ум. Неда Хофман-Сретеновић, самостални уметнички сарадник

мр Дејана Краварушић-Бајић, виши уметнички сарадник

Услов

Нема

Исход

Владање инструментом, познавање стилова и форме, разумевање музичког садржаја, индивидуалност у изражавању. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, способни су за преузимање водећих улога у ансамблима, овладавају свеобухватним знањем репертоара главног предмета, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака, имају критичку самосвест и способни су да иницирају заједничке пројекте, да руководе заједничким пројектима и учествују у тимском раду, договарању и организацији.

Циљ

Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у средњим музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе. Циљ је и достизање високог професионалног виолистичког нивоа, кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за виолу и изграђивање индивидуалности виолисте кроз јединство техничког и музичког елемента.

Садржај практичне наставе

Процес рада обухвата разумевање стилова композитора различитих епоха, тумачење садржаја и форме композиција, истраживање на пољу тонског обликовања и динамичких могућности инструмента, као и рад на фразирању, агогици, интонацији, артикулацији. Нарочита пажња посвећује се формирању слободне личности индивидуалног израза и самосталности у процесу рада. Испитни програм: два става из соната или партита за соло виолину Јохана Себастијана Баха, или прва два става из свита за виолончело соло Јохана Себастијана Баха, комад по избору, велика соната. Програм се изводи напамет, изузев сонате. Предавања држи професор, а вежбе клавирски сарадник. На вежбама се студенти усавршавају у заједничком музицирању и музичкој комуникацији, савладавајући интерпретативне проблеме, и проблеме везане за свирање у ансамблу. Најмање три пута се организује јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Обавезно присуство на најмање три концерта студената гудачких инструмената.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство на предавањима

30

Јавни наступ

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит

60

Литература

Hindemith, Paul Meditation aus "Nobilissima Visione" Schott 1966

Hindemith, Paul Trauermusik 1964

Schumann, Robert Märchenbilder, op. 113 Boosey and Hawkes 1956

Bruch, Max Romansa za violu i orkestar (klavir) 1992

Čajkovski, Petar Iljič Nocturno Walter Wollenweber PE. WW0901A 1993

Weber, Carl Maria von Andante and Rondo Hungarese Mainz, Schott 1938

Glinka, Michael Sonate, in d, 1835. Unvollendet (W. Borissowsky) Mus. Rara 1961

Stamitz, Karl Sonate, in B. (W. Primrose - W. Lebermann) Schott 1969

Martinu, Bohuslav Sonate Nr. 1 Associated Music Publishers 1955

Bach, Johann Sebastian Svite za violoncelo (violu) solo London: Peters 1994

Bach, Johann Sebastian Sonaten und Partiten für Violine solo New York, Peters 1948

Mendelssohn-Bartholdy, Felix Sonate, in c, 1824 Deutscher Verl. f. Mus. 1966

Schubert, Franz Sonata arpeggione 2000

Brahms, Johannes Scherzo za violinu (violu) i klavir 1999

Hummel, Johann Nepomuk Fantasie Musica Rara, London 1951

Enescu, George Concertpiece in F (Enoch) Masters Music Publications Inc (MT. M1110-SET) 1908

Schumann, Robert Adagio and Allegro Leipzig, Peters 1972

Marais, Marin Suite, in D (D. Dalton) Peters, N. Y. 1964