Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Дејан Синадиновић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

мр Дејан Синадиновић, редовни професор

Услов

Нема

Исход

Студенте стичу способност за дедукцију при истраживању музичког дела које изводе, за аналитичност која није оријентисана искључиво на учење нотног текста. Владање што прецизнијим језиком којим би се образлагало размишљење о музици.

Циљ

Разумевање свих аспеката интерпретације музичког дела на основу анализе њених емоционалних, карактерних, алегоријских, симболичких и драматуршких елемената. Индивидуација: у смислу освешћивања интимног доживљаја музичке композиције. Детаљно истраживање композиторовог приступа са извођачког аспекта, а у сврху што аутентичније интерпретације. Циљ курса је ширење интересовање студената за динамику и логику узрочних веза уметничких акција композитора и извођача.

Садржај теоријске наставе

За разлику од теоријске анализе која обрађује хармонски и формални аспект музичког дела, студенти клавира кроз предмет Анализа интерпретације музичког дела истражују дела клавирске литературе са интерпретативног - дакле, практичног и у интерпретативном смислу примењивог аспекта. Узимајући у обзир већ усвојена теоретска знања, студенти ће кроз овај предмет стицати ширу и потпунију слику о композицији коју анализирају, и то кроз истраживање њених карактерних и емотивних образаца, специфичних односа музичког материјала, музичке драматургије, анализе конкретних интерпретативних проблема и компаративне анализе. Важан сегмент предмета је и и анализа временског, социјалног, културолошког и историјског контекста у којем је дело настало, са нарочитим освртом на истраживање директно пропорционалних уметничких поетика у књижевности, сликарству и другим уметничким правцима.

Садржај практичне наставе

Дискусија на часовима, упоређивање различитих мишљења - затим, инсистирање на јасној аргументацији, логици и убедљивости изнетих ставова. Brainstorming као истраживачки метод. Свирање одсека музичког дела о којем се дискутује. Захтеви на писменом испиту: Студенти треба да писмено обраде одређену тему и анализирају је на начин који ће бити прецизиран у току наставе. То може бити акорд, мотив или тема, музичка реченица, фраза, сазвучје - па и цела композиција. Битно је да се о музици говори на начин који ће аргументовано (узимајући у обзир стечена знања из музичке хармоније и облика) тумачити њен утицај на слушаоца. Дужина писаног рада или усмене анализе није прописана; важно је да се тим путем на што убедљивији начин опише студентово запажање о музици. Захтеви на усменом испиту: Студенти треба да усмено, кроз презентацију за клавиром (уз свирање)обраде одређену тему и анализирају је на начин који ће указати да су савладали вештину дедукције музичког садржаја на начин који је препоручен на предавањима – током године. Препоручљиво је да се за тему анализе изабере музичко дело које је студент свирао (или тренутно свира) да би анализа била пропраћена и практичним показивањем за клавиром.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

20

Практична настава

20

Семинар-и

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

20

Усмени испит

20

Литература

Хиполит Тен Филозофија уметности "Дерета" фототипско издање 1998

МОРАИЈА Корен-Бергамо Хумор као средство реалистичког музичког језика у музици до XIX века УНИВЕРЗИТЕТ УМЕТНОСТИ У БЕОГРАДУ 1985

Леонард Б. Мајер Емоција и значење у музици Нолит 1986

Дерик Кук Језик музике НОЛИТ 1978

Ксенија Радош, Психологија музике

6. Берислав Поповић, Музичка форма или смисао у музици