Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор

др ум. Светлана Савић, редовни професор

др ум. Драган Латинчић, ванредни професор

др ум. Бранка Поповић, ванредни професор

др ум. Драшко Аџић, доцент

Услов

Положена Композиција 2 (OAKZ2)

Исход

Студент је стекао знање о савременој композиционој пракси и о различитим стваралачким усмерењима и поетикама присутним у уметности нашег времена. Оспособљен је за креативно коришћење различитих композиционих техника као и за разумевање и савладавање процеса који обухвата формулисање музичке идеје, њен развој и њену пуну реализацију у форми нотног записа – партитуре. Овладао је компоновањем развојних инструменталних облика на бази контраста за један или више (два или три) инструмената или за гудачки оркестар, компоновањем инструменталних композиција на бази варирања за један или више (два или три) инструмената или гудачки оркестар и компоновањем вокалних композиција за соло глас, глас уз пратњу једног, два или три инструмента или глас и гудачки оркестар (текст није обавезан) или композиција за хор и гудачки оркестар.

Циљ

Стицање знања и способности потребних за професионално бављење самосталним уметничким радом на пољу композиције као и стицање компетенцијe за бављење педагошким радом у музичким и општеобразовним школама, у различитим институцијама културе и у медијима.

Садржај теоријске наставе

Аналитичка презентација релевантних музичких дела из предметне области. Одабир тонског материјала за композицију Осмишљавање одабраног тонског материјала Утврђивање праваца формалног и садржинског обликовања композиције на основу одабраног тонског материјала Рад на композицији – предвиђеном испитном раду Финализација рада на композицији – предвиђеном испитном раду Испитни захтев: Једна инструментална композиција већег развојног облика на бази контраста (сонатни облик и сл.) за А) Један хармонски инструмент или Б) два или три инструмента по слободном избору или Ц) гудачки оркестар Једна инструментална композиција већег сложеног облика на бази варирања за: А) Један хармонски инструмент или Б) два или три инструмента по слободном избору или Ц) гудачки оркестар И једна композиција за: А) соло-глас или Б) глас и један, два или три инструмента по слободном избору или Ц) глас и гудачки оркестар или Д) хор acappella или Е) хор и гудачки оркестар.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Aктивност у току предавања

10

Домаћи задатак

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит – техничка реализација

35

Испит – уметнички утисак

35

Литература

Lutosławski, Witold. Musique funèbre. Chester, 1965.

Penderecki, Krzysztof. Threnody to the Victims of Hiroshima. Schott Music, 1978.

Schoenberg, Arnold. Verklärte Nacht. Universal Edition, 1956.

Stravinsky, Igor. Concerto in D. Boosey&Hawkes, 1978.

Bartók, Bela. Music for Strings, Percussion and Celesta. Universal Edition, 1968.

Marić, Ljubica. Ostinato super thema Octoicha. Furore Verlag, 1978.

Lutosławski, Witold. Variations on a Theme by Paganini. Chester, 1966.

Ligeti, Gyorgy. Musica ricercata. Schott Music, 1975.

Boulez, Pierre. StructuresI. UniversalEdition, 1989.

Марић, Љубица. Византијски концерт. FuroreVerlag, 1978.

Stockhausen, Karlheinz. Kontra-Punkte. UniversalEdition, 1966.

Schoenberg, Arnold. Kammersymphonieno. 1. UniversalEdition, 1996.

Stockhausen, Karlheinz. Momente. UniversalEdition, 1998.