Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Милана Стојадиновић-Милић, редовни професор

Услов

Одслушан двогодишњи курс Хармоније, Одслушан трогодишњи курс Хармоније са хармонском анализом

Исход

Овладавање материјом на композиционо-технички начин и развијање способности за изналажење креативних хармонских решења у датом стилском оквиру

Циљ

Обогаћење стечених знања и продубљавање суштинског познавања хармонског језика импресионизма

Садржај теоријске наставе

Тумачење хармонског садржаја одабраних дела, претежно клавирске литературе композитора импресионизма (Дебиси,Равел) и уочавање аналогија са традиционалним хармонским поставкама, као и дефинисање одступања од истих; одређење основа развоја хармонског мишљења и хармонских средстава; интервалска грађа сазвучја и њихови односи; слојевитост фактуре музичког тока као чинилац хармоније; линерна основа – лествичне структуре; вертикална организација музике; тоналност, модалност; основне модулационе ситуације; хармонске последице наслојавања тоналитета; Израда практичних вежби (задатака) у оквиру четворогласног хармонског става - задата мелодија сопрана и обележеног баса Захтеви на колоквијуму: Хармонска анализа одломка клавирске композиције (Дебиси, Равел), израда хармонског костура-компоновање сопранске мелодије и њена четворогласна хармонизација (на основу изведеног хармонског костура) Захтеви на писменом испиту: - хармонизација задате мелодије сопрана и обележеног баса, у стилу хармоније импресионизма; - компоновање краћег инструменталног става на основу задатог вишегласног мотива Усмени испит: одбрана писменог рада, одговор на питања из пређеног градива

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Доласци и активност у току предавања

10

Презентације домаћих радова

50

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

20

Усмени испит

20

Литература

Деспић, Дејан, Хармонија са хармонском анализом, Завод за уџбенике и наставнасредства, Београд, 1997.

Деспић, Дејан, Контраст тоналитета, Универзитет уметности, Београд, 1989

Деспић, Дејан, Увод у савремено компоновање, Факултет музичке уметности, Београд, 1991.

Дејан, Хармонска анализа, Уметничка академија, Београд 1970.

Кохоутек, Цтирад, Техника компоновања у музици XX века (прев. Са руског Д. Деспић), Универзитет уметности, Београд. 1984.

Перичић, Властимир, Развој тоналног система, Уметничка академија, Београд, 1968.

Перичић, Властимир, Кратак преглед развоја хармонских стилова, Уметничка академија, Београд, 1972.

Улехла, Лудмила, Импресионизам, (ИИ део Савремене хармоније), Факултет музичке уметности, Београд, 1989.

Ulehla, Ludmila, Contemporary harmony, Romanticism through the twelve-tone row, Advance music, 1994.

Persichetti, Vincent, Twentieth century harmony, Creative aspects and practice, New York, W. W. Norton, 1961.

Piston, Valter, Harmony, London, Victor Gollancz ltd., 1976