Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Мирјана Николић, редовни професор

др Марија Каран, доцент

Услов

нема

Исход

По положеном испиту студент би требало да располаже широким спектром теоријских знања и примењених вештина захваљујући којима може да обавља менаџерске послове у домену музичке продукције у оквирима и ван оквира медијских установа и организација. Истовремено би требало да буде оспособљен да делује у складу са захтевима савремене музичке и медијске сцене и успешно се бави пословима: музичког уредника и сарадника у медијима, концертним агенцијама, установама културе; музичког продуцента; аутора примењене музике; дизајнера музике за медијске садржаје и програме; продуценте музичких фестивала и музичких догађаја; менаџера ансамбала, бендова и солиста најразличитијих музичких жанрова

Циљ

Циљ предмета је да студенте упозна са општим аспектима менаџмента медија и специфичостима менаџмента музичке продукције која се може одвијати у оквирима медијских организација, установа културе, концерних агенција и кроз самосталну, предузетничку активност појединаца. Пружајући најсавременија знања везана за програмске, техничке, организационе, нормативне, естетске, етичке и маркетиншке компоненте менаџмента медија и музичке продукције, предмет је у великом обиму компатибилан са потребама савремног тржишта рада и запошљавања

Садржај теоријске наставе

1. Медији у глобалном медијском окружењу – појам, карактеристике и класификација. 2-3. Менаџмент медија и музичке продукције – појам, функције менаџмента, фактори (унутрашњи/спољашњи), типови и нивои менаџмента, менаџери медија/менаџери музичке продукције. 4. Изражајна средства у медијској и музичкој продукцији. 5-6. Форме, жанрови и типови медијске продукције 7. Функције медија и музике у медијима 8. Технички аспекти медијске и музичке продукције. 9. Продукција музичких садржаја у медијима (music programming). 10. Музички ансамбли-уметнички, програмски, технички аспекти. 11. Продукција фонографа - носача звука. 12. Менаџмент музичких догађаја (music event): фестивали, концерти, директни преноси. 13. Маркетинг медија и музичке продукције. 14. Нормативни аспекти медијске и музичке продукције (медијски закони, ауторска права, етика) 15. Испит

Садржај практичне наставе

/

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Семинарски рад

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

Berns, Vilijam: Menadžment i umetnost, Clio, Beograd, 2010.

Зборник Анатомија радија, РТС – Радио Београд и Институт ФДУ, Београд, 2007.

Маричић, др Никола: Менаџмент радија, РТС – Радио Београд и Институт ФДУ, Београд, 2007.

McLeish, Robert, Radio Production, Focal Press, 1998.

Нисбет, А: Снимање и обрада звука, Универзитет уметности, Београд, 1990.

Simić Mitrović, Darinka: DA CAPO ALL INFINITO, Radio Beograd, Beograd, 1988.

Stefanović, Predrag Grof: Džez orkestar Radio televizije Beograd - prvih četrdeset godina, RTS, Beograd, 1998