Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Зоран Ерић, професор емеритус

др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор

др ум. Светлана Савић, редовни професор

др ум. Драган Латинчић, ванредни професор

др ум. Бранка Поповић, ванредни професор

др ум. Драшко Аџић, доцент

Услов

Положена Композиција 1

Исход

Студент је стекао највиши ниво знања о савременој композиционој пракси и о различитим стваралачким усмерењима и поетикама присутним у уметности нашег времена. Оспособљен је за потпуно самостално креативно коришћење различитих композиционих техника као и за дубоко разумевање и савладавање практичних и теоријских процеса који обухватају формулисање музичке идеје, њен развој и њену пуну реализацију у форми нотног записа – партитуре.

Циљ

Стицање знања и способности потребних за највиши ниво професионалног бављења самосталним уметничким радом на пољу композиције као и стицање компетенција за бављење педагошким радом на универзитетском нивоу.

Садржај теоријске наставе

Одабир тонског материјала за композицију. Осмишљавање одабраног тонског материјала. Утврђивање праваца формалног и садржинског обликовања композиције на основу одабраног тонског материјала.

Садржај практичне наставе

Рад на композицији – предвиђеном испитном раду. Финализација рада на композицији - предвиђеном испитном раду. Испитни захтев У току две године потребно је написати две композиције у укупном трајању од најмање 25 минута, при чему ниједна од композиција не сме да траје мање од 10 минута. Уколико је на првој години изабрана опција А, композиција за симфонијски оркестар, за испит друге године могуће је изабрати: А) Композицију за симфонијски оркестар чије трајање, у збиру са трајањем испитне композиције са прве године, даје минимум од 25 минута или Б) Композицију за камерни оркестар чије трајање, у збиру са трајањем испитне композиције са прве године, даје минимум од 25 минута. Камерни оркестар мора бити састављен од најмање 9 (девет) различитих инструмената и у њему мора учествовати најмање 15 (петнаест) извођача. Уколико је на првој години изабрана опција Б, композиција за камерни оркестар, испит друге године мора бити композиција за симфонијски оркестар чије трајање, у збиру са трајањем испитне композиције са прве године, даје минимум од 25 минута.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Домаћи задатак

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит – техничка реализација

35

Испит – уметнички утисак

35

Литература

Xenakis, Iannis. Psappha. Paris, Salabert, 1975.

Xenakis, Iannis. Metastasis. London, Boosey & Hawkes, 1954.

Xenakis, Iannis. Achorripsis für 21 Spieler. Berlin, Bote & Bock, 1957.

Xenakis, Iannis. Nomos gamma. Paris, Salabert, 1968.

Stravinsky, Igor. The Firebird. Mainz, Schott Music, 1911.

Stravinsky, Igor. Tango. Mainz, Schott Music, 1953.

Коњовић, Петар. Симфонијски триптихон. у рукопису, 1926.

Stravinsky, Igor. Pulcinella. London, Chester Music Ltd. 1920.

Stravinsky, Igor. L'Histoire du Soldat Suite. London, Chester Music Ltd. 1920.

Stravinsky, Igor. The Rite of Spring. London, Boosey & Hawkes, 1947.

Jolivet, Andre. Incantations. Paris, Salabert, 1936.

Rimsky-Korsakov, Nikolay. Principles of Orchestration. New York, Dover Publications, Inc. 1950.

Berlioz, Hector. Richard Strauss: (foreward) Treatise on Instrumentation. New York, Dover Publications,

Kennan, Kent & Donald Grantham (contributor). The Technique of Orchestration. New Jersey, Prentice-Hall, 1996.

Piston, Walter. Orchestration. New York, W. W. Norton & Company, 1955.

Обрадовић, Александар. Увод у оркестрацију. Београд, Универзитет уметности, 1978.

Bartok, Bela. Streichquartette I-VI. Vienna, Universal Edition 1950

Bartok, Bela. Musik für Saiteninstrumente, Schlagzeug und Celesta. Vienna, Universal Edition, 1934.

Bartok, Bela: 1. Konzert for piano and orchestra. Vienna, Universal Edition, 1926.

Bartok, Bela: 2. Konzert for piano and orchestra. Vienna, Universal Edition, 1931.

Debussy, Claude. La Mer. Paris, Durand, 1997.

Debussy, Claude. Jeux. Paris, Durand, 1988.

Debussy, Claude. Images (1re série). Paris, Durand, 2006.

Debussy, Claude. La plus que lente. Paris, Durand, 2004.

Ravel, Maurice. Daphnis et Chloé, ballet en un acte et trois parties. Paris, Durand, 1912.

Ravel, Maurice. Le Tombeau de Couperin. Paris, Durand, 1919.

Ravel, Maurice. Shéhérazade, Ouverture de féerie. Paris, Durand, 1920.

Мокрањац, Василије. Одјеци. Београд, Удружење композитора Југославије, 1984.

Marić, Ljubica. Pesme prostora. Kassel, Furore Verlag, 1956.

Marić, Ljubica. Vizantijski concert. Kassel, Furore Verlag, 1959.

Marić, Ljubica. Ostinato super thema Octoicha. Kassel, Furore Verlag, 1963.

Радић, Душан. Вукова Србија. Београд, САНУ, 1996.

Радић, Душан. Соната Леста, Београд, САНУ, 1972.

Lutoslawski, Witold. Muzyka żałobna. Warsaw, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1958.

Lutoslawski, Witold. Jeux vénitiens. Warsaw, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1961.

Lutoslawski, Witold. Livre pour orchestra. Warsaw, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1968.

Тајчевић, Марко. Четири духовна стиха. Београд, Удружење композитора Србије, 1996.

Фрајт, Лудмила. Еклога за камерни оркестар. Удружење композитора Србије, 2002.

Фрајт, Лудмила. Кресови. Удружење композитора Србије, 2002.