Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Соња Маринковић, редовни професор

мр Александар Сердар, редовни професор

Услов

/

Исход

Развој способности планирања и реализације циљева наставе који подразумевају познавање и разумевање језика музике, развијање педагошких способности и оспособљавање за педагошки рад.

Циљ

Циљ предмета је упознавање са педагошким и методским проблемима успостављања корелација са различитим дисциплинарним садржајима из области историје музике, музичких облика, хармоније и контрапункта у контексту наставе изабраног инструмента у почетном музичком образовању, посебно с обзиром на потенцијале коришћења дигиталних ресурса.

Садржај теоријске наставе

Курс Педагошка питања наставе инструмента у основној музичкој школи обухвата предавања и дебате о проблемима укључивања у почетну наставу инструмента садржаја различитих дисциплина (историје музике, музичких облика, хармоније, контрапункта), са којима се ученик среће тек на вишим ступњевима школовања. Пред наставником главног предмета је сложен задатак да прави избор и обрађује ове садржаје, а овај корпус питања није укључен у методике наставе главног предмета. Упознавање потенцијала дигиталних извора. анализа наставних планова и програма и методска припрема за осмишљено и организовано укључивање неопходних садржаја. Практично решавање задатака припреме и држања часова.

Садржај практичне наставе

/

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

активност у току предавања

10

семинар-и

60

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

30

Литература

Актуелни наставни планови и програми основног музичког образовања.

Јелена М. Пешић, Нови приступ структури уџбеника (теоријски принципи и конструкција решења), Београд, Завод за уџбенике и наставна средства, 1998.

Antonio Herrera i Petar Mandić, Obrazovanje za XXI stoljeće, Sarajevo – Beograd, Svjetlost – Zavod za udžbenike, 1989.