Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Александар Брујић, ванредни професор

Услов

/

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу основним знањима везаним за српску појачку традицију и њену практичну примену

Циљ

Оспособљавање студента за самостално и групно практично учествовање на богослужењу као појца

Садржај теоријске наставе

/

Садржај практичне наставе

Практична настава Упознавање са основама црквенословенског језика и са богослужбеном литературом Православне цркве. Певање Осмогласника и записа Општег и Празничног појања. Савладавање основа богослужбеног Типика. Познавање појачке литературе и нотних записа српских аутора. Савладавање импровизације-примене мелодија Осмогласника на непознат текст („кројење“). Начини примене Осмогласника у хорским духовним композицијама српских аутора

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави

10

Активност у практичној настави

50

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

1. С.С.Мокрањац: ДУХОВНА МУЗИКА 7, 8a,8б(сабрана дела), Завод за уџбенике и наставна средства, Београд,2013

2. С.С.Мокрањац-К.Манојловић: ОПШТЕ ПОЈАЊЕ, Државна штампарија Краљевине Југославије, 1935 (репринт 1989)

3. ЗБОРНИК ЦРКВЕНИХ БОГОСЛУЖБЕНИХ ПЕСАМА , ПСАЛАМА И МОЛИТАВА,Издање Св.Архијерејског Синода СПЦ, Београд, 1991

4. С. Зорица: ОСНОВИ ЦРКВЕНОСЛОВЕНСКОГ ЈЕЗИКА, Манастирска штампарија, Сремски Карловци, 1996

5. Патријарх Павле: ОПШТИ ТИПИК, Издавачки фонд Архиепископије београдско-карловачке, 2013

6. Н.Барачки: НОТНИ ЗБОРНИК СРПСКОГ НАРОДНОГ ЦРКВЕНОГ ПОЈАЊА ПО КАРЛОВАЧКОМ НАПЕВУ, „Каленић“, Крагујевац, 1995

7. Н.Барачки: СРПСКО НАРОДНО ЦРКВЕНО ПОЈАЊЕ-БОЖИЋ, ВЕЛИКИ ПЕТАК, УСКРС, „Каленић“, Крагујевац, 2000

8. Б.Цвејић: КАРЛОВАЧКО ПОЈАЊЕ-СРБЉАК, издање Димитрија Стефановића, Београд, 1970

9. Б.Цвејић: КАРЛОВАЧКО ПОЈАЊЕ-ТРИОД, издање епископа др Саве Вуковића, Београд, 1973

10. Б.Цвејић: КАРЛОВАЧКО ПОЈАЊЕ-ПЕНТИКОСТАР, издање епископа др Саве Вуковића, Београд, 1973