Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Светлана Савић, редовни професор

др Младен Марковић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Светлана Савић, редовни професор

др Младен Марковић, доцент

Услов

Нема

Исход

Студент је стекао основна знања из области аналогне синтезе звука, оспособљен је за руковање аналогним синтетизерима звука, дигиталним емулацијама аналогних синтетизера, те дискретним изворима и модификаторима аудио сигнала

Циљ

Теоријско и практично упознавање са основама аналогне синтезе звука

Садржај теоријске наставе

Појам физичких аналогних величина, аналогни електроакустички претварачи (микрофони, звучници) Објашњење појмова: аудио канал, осцилације, појачања, повратне спреге – миксање и наснимавање Уређаји за аналогну синтезу звука – осцилатори, појачала, филтери, миксери Адитивна и суптрактивна синтеза звука Аналогни музички инструменти „Конкретна музика“ и „Чиста електронска музика“ Аналогни синтетизери звука са напонским управљањем Аналогни синтетизери звука са дигиталним управљањем Софтверске емулације аналогних уређаја Историјски значај аналогне синтезе у музици Могућности савремене имплементације принципа аналогне синтезе

Садржај практичне наставе

Изводи се делом на уређајима у лабораторији, а делом у Студију ФМУ и Електронском студију Радио Београда Вежба 1: реализовање кратке музичке целине само уз помоћ дискретне опреме – осцилатора, појачала, филтера и миксера Вежба 2: реализовање кратке музичке целине на аналогном синтетизеру звука уз претходно коришћену опрему Вежба 3: извођење музичке целине или импровизације на аналогном синтетизеру уживо, без снимања и секвенцирања Вежба 4: (ЕСРБ) креирање једног звучног објекта уз помоћ синтетизера Synthi 100 (звук неког музичког инструмента или конкретан звук нпр. сирена, цврчак итд.) Вежба 5: Кратка музичка форма у којој ће студент демонстрирати све претходно коришћене технике Завршни испит Репродукција Вежбе 5 уз представљање краћег писаног елабората о делу (max. 3 стр.)

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит – практични део

40

Усмени испит

30

Литература

Радовановић, Владан, Музика и електроакустичка музика, Нови Сад, Издавачка књижница Зорана Стојановића, 2010.

Хофман, Срђан, Особености електронске музике, Књажевац, Нота, 1995.

Микић, Весна, Музика у технокултури, Београд, ФМУ, 2000.

Holmes, Thom, Electronic and Experimental Music: Technology, Music, and Culture, Routledge, 2012.

Manning, Peter, Electronic and Computer Music, Oxford Univercity Press, 2014.

Schmitz, Reinhard, Analog Synthesis: The Newbie Guide to Synthesizers and Sound Design, Omnibus Pr & Schirmer, 1999.

Jenkins, Mark, Analog Synthesizers: Understanding, Performing, Buying, Focal press, 2007.

Vail Mark, The Synthesizer: A Comprehensive Guide To Understanding, Programming, Playing, And Recording The Ultimate Electronic Music Instrument, Oxford Univercity Press, 2014.

Welsh, Fred, Welsh's Synthesizer Cookbook: Synthesizer Programming, Sound Analysis, and Universal Patch Book, Fred Welsh, 2003.

Pinch, Trevor, Analog Days: The Invention and Impact of the Moog Synthesizer, Harvard University Press, 2004.