Факултет Музичке уметности
Предмет

Услов

Положени сви испити

Исход

Самостална реализација комплетне музичке режије композиције по избору. При изради и одбрани завршног рада студенти показују да су савладали све фазе музичке режије – препродукцију, снимање и продукцију у студију и постпродукцију. У раду студенти обједињују и креативно користе претходно стечена знања и вештине из области музичке режије. Студенти су стимулисани да уносе новине у поступке музичке режије и тако постигну већу уметничку и комерцијалну вредност коначног снимка. Завршни рад треба да садржи финални снимак композиција у трајању мин. 30 минута, у форматима потребним за дистрибуцију и презентацију, као и писани део са детаљним описом поступака који су коришћени у свим фазама музичке режије

Циљ

Самостална израда и одбрана завршног рада – музичке режије снимка

Садржај теоријске наставе

/

Садржај практичне наставе

Припрема (препродукција) : - упознавање са делом, дефинисање циља, истраживање аудиторијума и већ постојећих снимака истог или сличног дела; - договор са ауторима и/или извођачима о коначном звуку, као и жанровским и стилским одредницама у оквиру којих ће се музичка режија кретати; - одређивање начина снимања и проналажење одговарајућег студија или простора; - рад на припреми за улазак у студио: присуствовање пробама, прилагођавање извођења условима снимања и крајњем циљу продукције, процена спремности за почетак снимања; - процена броја сати у студију и укупних трошкова снимања; - по потреби решавање питања ауторских права. Продукција у студију: - избор и поставка микрофона - снимање првог слоја и наснимавање (по потреби) - рад са музичарима на добијању оптималног израза – атмосфера, комуникација, препознавање расположења и одређивање пауза за одмор; - процена нивоа извођења и домета извођача, сугестије и корекције интерпретације у односу на постављени циљ и услове технологије; - миксовање; Постпродукција: - анализа техничких параметара снимка – фреквенцијски баланс, динамика, просторност, ширина, субјективна гласноћа; - одређивање и тестирање неопходних техничких корекција; - избор референтних снимака; - поређење са референтним снимцима, корекција по процени; - провера резултата на свим доступним системима за репродукцију – студијски монитори, кућне мини линије, ТВ, мобилни телефони, лаптоп и десктоп звучници; - израда мастера за различите носаче и формате дистрибуције снимака – ЦД, грамофонска плоча, ЈУ ТЈУБ, мп3 итд

Предиспитне обавезе

Опис

Нема предиспитних обавеза

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Одбрана Завршног рада

100

Литература

James Burgess, Richard, The Art of Music Production - THE THEORY AND PRACTICE, fourth edition, OXFORD UNIVERSITY PRESS, New York, USA, 2013.

Ђорђе Петровић, Снимање и продукција музике I ФМУ, Београд, 1991

Bobby Owsinsky , The mixing engineer's handbook, MIX books, 1999

Литература за одговарајуће предмете зависно од изабраног жанра Чланци из часописа Sound on sound: www.soundonsound.com