Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Марија Каран, доцент

Услов

нема

Исход

По положеном испиту студент би требало да располаже широким спектром теоријских знања и примењених вештина захваљујући којима може да обавља менаџерске послове у домену музичке продукције у оквирима и ван оквира медијских установа и организација. Истовремено би требало да буде оспособљен да делује у складу са захтевима савремене музичке и медијске сцене и успешно се бави пословима: музичког уредника и сарадника у медијима, концертним агенцијама, установама културе; музичког продуцента; аутора примењене музике; дизајнера музике за медијске садржаје и програме; продуценте музичких фестивала и музичких догађаја; менаџера ансамбала, бендова и солиста најразличитијих музичких жанрова

Циљ

Циљ предмета је да студенте упозна са општим аспектима менаџмента медија и специфичостима менаџмента музичке продукције која се може одвијати у оквирима медијских организација, установа културе, концерних агенција и кроз самосталну, предузетничку активност појединаца. Пружајући најсавременија знања везана за програмске, техничке, организационе, нормативне, естетске, етичке и маркетиншке компоненте менаџмента медија и музичке продукције, предмет је у великом обиму компатибилан са потребама савремног тржишта рада и запошљавања

Садржај теоријске наставе

1. Медији у глобалном медијском окружењу – појам, карактеристике и класификација. 2-3. Менаџмент медија и музичке продукције – појам, функције менаџмента, фактори (унутрашњи/спољашњи), типови и нивои менаџмента, менаџери медија/менаџери музичке продукције. 4. Изражајна средства у медијској и музичкој продукцији. 5-6. Форме, жанрови и типови медијске продукције 7. Функције медија и музике у медијима 8. Технички аспекти медијске и музичке продукције. 9. Продукција музичких садржаја у медијима (music programming). 10. Музички ансамбли-уметнички, програмски, технички аспекти. 11. Продукција фонографа - носача звука. 12. Менаџмент музичких догађаја (music event): фестивали, концерти, директни преноси. 13. Маркетинг медија и музичке продукције. 14. Нормативни аспекти медијске и музичке продукције (медијски закони, ауторска права, етика) 15. Испит

Садржај практичне наставе

/

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Семинарски рад

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

Berns, Vilijam: Menadžment i umetnost, Clio, Beograd, 2010.

Зборник Анатомија радија, РТС – Радио Београд и Институт ФДУ, Београд, 2007.

Маричић, др Никола: Менаџмент радија, РТС – Радио Београд и Институт ФДУ, Београд, 2007.

McLeish, Robert, Radio Production, Focal Press, 1998.

Нисбет, А: Снимање и обрада звука, Универзитет уметности, Београд, 1990.

Simić Mitrović, Darinka: DA CAPO ALL INFINITO, Radio Beograd, Beograd, 1988.

Stefanović, Predrag Grof: Džez orkestar Radio televizije Beograd - prvih četrdeset godina, RTS, Beograd, 1998