Предмет
Наставници на часовима предавања
др Мирјана Закић, редовни професор
др Ива Ненић, доцент
др Здравко Ранисављевић, доцент
Услов
2DJET2 - Етномузикологија и етнокореологија 2 - одслушан и положен; Нема посебних услова.
Исход
Усвајање аналитичко-критичког гледишта у оквиру етнокореологије и етномузикологије.
Циљ
Припрема студената за израду докторске дисертације и развој анализичко-критичког гледишта у оквиру етнокореологије и етномузикологије
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава Аналитичке вештине и правци у етномузикологији и етнокореологији (преглед и синтетички осврт на методе, технике и правце анализе у етномузикологији и етнокореологији, од музичке анализе, преко текстуалне анализе, анализе етнографског материјала и техника етнографског кодирања, до критичког читања и представљања актуелних расправа у пољу науке са аналитичко-критичког гледишта Практична настава Студент на крају курса прилаже есеј од 10 страница у оквиру којег расправља аналитичке приступе која ће везивати за тему докторског рада, ослањајући се на досадашња публикована истраживања сродна по ареалној/тематској/проблемској/теоријској/методолошкој поставци)
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
15
Домаћи задаци
35
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
50
Литература
De Landa, Enrique Cámara; „’Beyond the Staff’: Alternative” Systems in the Graphical Representation of Organized Sound“. El Oído Pensante 4(1) – „Analysis beyond Notation in XXth and XXIst century music“, guest eds. Bratus, Alessandro, and Marco Lutzu: 70-96.; 2016
Fink, Robert, Melinda Latour, and Zachary Wallmark, eds. ; The relentless pursuit of tone: Timbre in popular music. New York and Oxford: Oxford University Press.; 2018; New York and Oxford: Oxford University Press
Stevens, Catherine; „Cross-cultural studies of musical pitch and time“. Acoust. Sci. & Tech. 25, 6 (2004)433-438.; 2004
Tenzer, Michael and John Roeder (eds); Analytical and Cross-Cultural Studies in World Music; 2011; New York and Oxford: Oxford University Press
Cross. Ian; “The Perception of Musical Timbre” u Oxford Handbooks Online; 2015; dostupno na: https://www.academia.edu/11142864/The_Perception_of_Musical_Timbre
Villegas Vélez. Daniel; “The Matter of Timbre: Listening, Genealogy, Sound” u The Oxford Handbook of Tmbre, edited by Dolan. Emily and Rehding. ALexander; 2018
Walden. Daniel; “Pitch vs. Timbre” u The Oxford Handbook of Tmbre, edited by Dolan. Emily and Rehding. ALexander; 2019
Bakka, Egil ; Safeguarding of the intangible cultural heritage (ICH) and the role of the community. In: Ivancich Dunin, Elsie (ed.). Dance, narratives, heritage, 253-257.; 2015; Zagreb: ICTM Study group on ethnochoreology, Institute of ethnology and folklore research
Nahachewsky, Andriy; Ukrainian Dance: A Cross-Cultural Approach; 2012; North Carolina and London: McFarland & Company, Jefferson.
Alexandra Carter and Janet O'Shea (eds.); The Routledge Dance Studies Reader 2nd edition; 2010; London and New York: Routledge.
Ramsay Burt; Ungoverning dance. Contemporary European Theatre Dance and the Commons; 2017; New York: Oxford University Press
Frederic Pouillaude; Unworking Choreography. The Notion of the Work in Dance; 2017; New York: Oxford University Press