Факултет музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Мирјана Закић, редовни професор

др Ива Ненић, доцент

др Здравко Ранисављевић, доцент

Услов

2DJET2 - Етномузикологија и етнокореологија 2 - одслушан и положен; Нема посебних услова.

Исход

Усвајање аналитичко-критичког гледишта у оквиру етнокореологије и етномузикологије.

Циљ

Припрема студената за израду докторске дисертације и развој анализичко-критичког гледишта у оквиру етнокореологије и етномузикологије

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Аналитичке вештине и правци у етномузикологији и етнокореологији (преглед и синтетички осврт на методе, технике и правце анализе у етномузикологији и етнокореологији, од музичке анализе, преко текстуалне анализе, анализе етнографског материјала и техника етнографског кодирања, до критичког читања и представљања актуелних расправа у пољу науке са аналитичко-критичког гледишта Практична настава Студент на крају курса прилаже есеј од 10 страница у оквиру којег расправља аналитичке приступе која ће везивати за тему докторског рада, ослањајући се на досадашња публикована истраживања сродна по ареалној/тематској/проблемској/теоријској/методолошкој поставци)

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

15

Домаћи задаци

35

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

De Landa, Enrique Cámara; „’Beyond the Staff’: Alternative” Systems in the Graphical Representation of Organized Sound“. El Oído Pensante 4(1) – „Analysis beyond Notation in XXth and XXIst century music“, guest eds. Bratus, Alessandro, and Marco Lutzu: 70-96.; 2016

Fink, Robert, Melinda Latour, and Zachary Wallmark, eds. ; The relentless pursuit of tone: Timbre in popular music. New York and Oxford: Oxford University Press.; 2018; New York and Oxford: Oxford University Press

Stevens, Catherine; „Cross-cultural studies of musical pitch and time“. Acoust. Sci. & Tech. 25, 6 (2004)433-438.; 2004

Tenzer, Michael and John Roeder (eds); Analytical and Cross-Cultural Studies in World Music; 2011; New York and Oxford: Oxford University Press

Cross. Ian; “The Perception of Musical Timbre” u Oxford Handbooks Online; 2015; dostupno na: https://www.academia.edu/11142864/The_Perception_of_Musical_Timbre

Villegas Vélez. Daniel; “The Matter of Timbre: Listening, Genealogy, Sound” u The Oxford Handbook of Tmbre, edited by Dolan. Emily and Rehding. ALexander; 2018

Walden. Daniel; “Pitch vs. Timbre” u The Oxford Handbook of Tmbre, edited by Dolan. Emily and Rehding. ALexander; 2019

Bakka, Egil ; Safeguarding of the intangible cultural heritage (ICH) and the role of the community. In: Ivancich Dunin, Elsie (ed.). Dance, narratives, heritage, 253-257.; 2015; Zagreb: ICTM Study group on ethnochoreology, Institute of ethnology and folklore research

Nahachewsky, Andriy; Ukrainian Dance: A Cross-Cultural Approach; 2012; North Carolina and London: McFarland & Company, Jefferson.

Alexandra Carter and Janet O'Shea (eds.); The Routledge Dance Studies Reader 2nd edition; 2010; London and New York: Routledge.

Ramsay Burt; Ungoverning dance. Contemporary European Theatre Dance and the Commons; 2017; New York: Oxford University Press

Frederic Pouillaude; Unworking Choreography. The Notion of the Work in Dance; 2017; New York: Oxford University Press