Факултет музичке уметности

2020.

Моја музичка казивања, Душан Трбојевић

(ред. Драган Шобајић)

САДРЖАЈ

Од редактора
Једно обраћање читаоцима

МОЈ ПРИЈАТЕЉ КЛАВИР
Мало стрпљења, молим!
Журите ли на вежбање?
Вежбање – шта је то?
Чиме свирамо?
Нужно зло, или…?
Посебна уметност ногу и уха
Два музичка флуида
Концерт са оркестром
Слушај самога себе (по Сократу)
Да немате, случајно, трему?
Мали мозаик (уместо предаха)
Учим ново дело
Концерт (…и око њега)
Codetta

ТРИ ВЕКА ПИЈАНИЗМА
Почеци пијанизма
Ка савременом пијанизму
Откривање виртуозитета
Романтичарски пијанистички „бум”
Педагошке идеје друге половине 19. века
Педагогија и наука
„Велика четворка”
Град светлости
Немачка темељитост
На засебном трону
Руси долазе
Из новог света

РАЗМИШЉАЊА О МУЗИЦИ
Ћаскања о музици (лица и наличја)
Карика између две главе
Размишљања о педагогији
Интермецо
Солиста, или…?
Уметник – подијум – публика
Размишљања о интерпретацији
Откривање музике

МОЈА ИЗВОЂАЧКА ИСКУСТВА
Прелудијум
Енигма звана Моцарт (1756–1791)
Двадесет седам сонатних година Л. В. Бетовена (1770–1827)
Шопен – песник клавира (1810–1849)
„Бацач копља” Франц Лист (1811–1886)
Музички реалиста – Модест Петрович Мусоргски (1839–1881)
Звучна маштања Клода Дебисија (1862–1918)
Светлости и сенке Василија Мокрањца (1923–1984)
Постлудијум 

ДОДАТАК
Концертни репертоар Душана Трбојевића
Изведена дела за клавир и оркестар
Концертна гостовања
Диригенти са којима је наступао
Композиције
Дискографија
Концерти–предавања, радио и ТВ емисије, књиге и чланци
Дипломирани студенти и магистри
Изводи из критика
Награде и признања
Биографија Душана Трбојевића
Рецензије
(Фотографије стр. 119–124)