Faculty of Music

Ivana Ilić, PhD

Assistant professor of Music theory

Др Ивана Илић (1975) је наставник стручног предмета на Катедри за музичку теорију. Дипломирала је (Техника монтаже у клавирској музици Ерика Сатија, ментор проф. Мирјана Веселиновић-Хофман /2000/), магистрирала (Третман женског лика у опери са становишта теорије рода, ментор проф. Татјана Марковић /2005/) и докторирала (Епистемологија савремене музичке анализе, ментор проф. Соња Маринковић /2016/) на Катедри за музикологију ФМУ у Београду. Усавршавала се на семинарима и курсевима Фонда за отворено друштво и Алтернативне академске образовне мреже (Београд, 1999–2000), Центра за ново позориште и игру (Београд, 2001–2002), Central European University Summer University (Будимпешта, 2003) и Интер-универзитетског центра (Дубровник, 2004). Била је добитница стипендије Coimbra Group Scholarship for Young Researchers from Eastern Neighbouring Countries, реализоване на Institut für Musikwissenschaft Karl-Franzens Universität Graz (2010). Ауторка је књиге Фатална жена. Репрезентације рода на оперској сцени (2007) и коуредница неколико публикација. Учествовала је на бројним научним скуповима у земљи и иностранству. Ангажована је на научном пројекту Идентитети српске музике у светском културном контексту Катедре за музикологију ФМУ (2006-), а суделовала је и у међународном научном пројекту Међунационалне везе у контексту делатности југословенских музичких институција. Случај Србије и Словеније 1945−1961 (2008–2009). Њена интересовања обухватају историју и епистемологију музичке теорије и анализе, аспекте музичке форме те и музичке институције и културалну политику у Србији. Такође је писала о музици и родним студијама, као и о српској савременој музици. Као пијанисткиња и ауторка програмских коментара наступила је на више десетина концерата Радионице за клавирску музику проф. Миланке Мишевић, у оквиру које је учествовала у снимању компакт диска Клавирска музика Јосипа Славенског. Као извођач, аутор програмског текста и музиколог-сарадник била је део уметничког пројекта Operrrra je ženskog roda (режија Бојана Ђорђева, БЕЛЕФ 2005). Чланица је Музиколошког друштва Србије и Удружења композитора Србије – Секција музичких писаца.