Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Стефан Цветковић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Стефан Цветковић, доцент

Услов

Нема

Исход

Познавање методских проблема наставе историје музике, развијање педагошких способности и оспособљавање за педагошки рад.

Циљ

Циљ предмета је упознавање методских проблема предавања садржаја историје музике у склопу наставе главног предмета у нижој музичкој школи, као и у разредној настави у основним школама, посебно у склопу музичке културе у седмом и осмом разреду

Садржај теоријске наставе

Курс Методска питања наставе историје музике у основној школи 1 обухвата предавања и дебате о проблемима укључивања садржаја историје музике у основним музичким и општеобразовним школама: избор и начин тумачења тема из историје музике: биографије композитора и интерпретатора, поставка појмова везаних за стилове, жанрове и облике, упознавање инструмента, системска организација учења музичке терминологије. Анализа наставног плана и програма; практично решавање задатака припреме и држања часова. Практична настава: краћа излагања студената на задате теме. Испит: усмено излагање и одбрана семинарског рада.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

30

Семинар-и

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

30

Литература

Миленко Миладиновић, Питања наставе историје, Београд, Завод за уџбенике и наставна средства, 1997.

Јелена М. Пешић, Нови приступ структури уџбеника (теоријски принципи и конструкција решења), Београд, Завод за уџбенике и наставна средства, 1998.

Дмитриј Дмитријевич Зујев, Школски уџбеник, Београд, Завод за уџбенике и наставна средства, 1988.

Antonio Herrera i Petar Mandić, Obrazovanje za XXI stoljeće, Sarajevo – Beograd, Svjetlost – Zavod za udžbenike, 1989.

Одобрени уџбеници за седми разред основне школе