Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Марија Јовић, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Марина Марковић, доцент

Услов

нема посебних услова

Исход

1) развијена основа за разумевање економске стране музике и типове вредности музике; 2) развијена основа за разумевање пословног аспекта стварања, извођења, проучавања и архивирања музике и савремених трендова на тржишту у овој области; 3) развијена способност разумевања (етно)музикологије као музичке индустрије (Cottrell); 4) усвојена логика маркетиншког приступа музици, као темељ за постизање пословних циљева; 5) савладане вештине сегментирања и избора циљног тржишта, као и обликовања вредности која одговара потребама тржишта; 6) савладане вештине креирања промотивног микса уз уважавање постављених циљева, расположивих ресурса, трендова на тржишту и специфичности циљне групе; 7) усвојена знања о могућностима, предностима и евентуалним недостацима различитих, расположивих канала дистрибуције вредности у контекстима различитих музичких жанрова и 8) разумевање основа за постизање добрих резултата у пракси заснованог на анализираним примерима

Циљ

Циљ предмета је подизање нивоа знања и вештина студената у областима комодификације музике и изградње идентитета музичких уметника, организација или догађаја, нарочито у сфери тржишта, као и активности и кампања односа с јавношћу ради достизања жељеног имиџа и репутације међу идентификованим циљним јавностима

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава На почетку курса, студентима ће бити представљена музичка индустрија, са посебним освртом на области у којима се музика, вредност, тржишта и маркетинг укрштају у пракси. Разматраће се концепт „економије музике“ (Атали), комодификација музике/музичког укуса (Адорно, Кук, Кримс, Болман и др.), као темељ за анализирање тржишног приступа музици, кроз маркетиншки процес стварања, комуникације и испоруке вредности. У оквиру стварања вредности, биће обухваћени процеси од стварања, интерпретације и трансмисије музике, до сегментирања тржишта и идентификовања циљне групе, односно до развоја понуде која ће одговарати тренутним потребама циљног тржишта музичке индустрије. Део курса о комуникацији вредности бавиће се различитим промотивним инструментима који се могу комбиновати у оквиру одговарајућег промотивног микса у циљу преношења релевантних порука музичкој публици и другим циљним групама. Курс ће обухватити и низ тема везаних за музичку публику. Након тога, биће разматрани модели дистрибуције вредности, укључујући расположиве традиционалне, али и дигиталне канале дистрибуције релевантне за музику. традиционалне форме музицирања

Садржај практичне наставе

Практична настава Концепти обрађени у оквиру теоријске наставе даље ће бити анализирани кроз репрезентативне примере и студије случаја из домаће и светске праксе повезане са различитим музичким жанровима. Кроз радионице и пројектне радове студенти ће бити у прилици да самостално, уз менторску помоћ наставника развијају маркетиншке планове и кампање.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

активност у току предавања

20

практична настава

50

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

30

Литература

Atali Žak (2007). Buka : ogled o političkoj ekonomiji muzike. Beograd, XX vek.

Bohlman, Philip V (1997). World Music and World Religions: Whose World?, In Collected Work: Enchanting Powers: Music in the World’s Religions. Harvard University Press, Cambridge, MA, USA, 1997, 61–90.

Buchanan, Donna A., Review Essay: Bulgaria's Magical Mystère Tour: Postmodernism, World Music Marketing, and Political Change in Eastern Europe, Ethnomusicology (41/1), 131–157.

Cook, Nicholas. Between Process and Product: Music and/as Performance. Music theory online (7/2), 1–31.

Cottrell Stephen. Ethnomusicology and the Music Industries: An Overview, Ethnomusicology Forum (19/1), 3-25.

Котлер Ф, Келер, КЛ (2017). Маркетинг менаџмент. Београд: Дата статус.

Krims, Adam. The Hip-Hop Sublime as a Form of Commodification, In Collected Work: Music and Marx: Ideas, Practice, Politics. Series: Critical and Cultural Musicology. Routledge, New York, NY, 2002; Published by: Routledge, London, 63–78.

Мекданиел К, Хер ЈФ, Ламб ЦВ (2013). Marketing – MKTG. Београд: Дата статус.

O’Reilly Daragh, Gretchen Larsen and Krzysztof Kubacki (2013). Music, Markets and Consumption. Oxford: Goodfellow