Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Милена Медић, доцент

Услов

Нема посебних услова

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу основним знањима везаним за теоријска и историјска питања музичког стила и да буду оспособљени за самосталан аналитички приступ музичком стилу.

Циљ

Оспособљавање студента за аналитички приступ стилу у музици.

Садржај теоријске наставе

Садржај предмета Теоријска настава - 1. Историја значења појма стил 2. Однос језика и стила 3. Дефиниције појма стил у XX веку 4. Историјске категорије стила: традиција, стил епохе, стил периода, стил групе (школе), индивидуални стил, стил дела; 5. Неисторијске категорије стила: стилема, стилски комплекс, стилска формација 6. Проблем дефинисања националних музичких стилова 7. Универзално барокне категорије стила 8. Универзално класичне и универзално романтичне категорије стила 9. Стилски комплекси раног барока: монодија 10. Стилски комплекси средњег барока: концертантни и ораторијумски стил 11. Високи барок: синтеза стилских комплекса барока у индивидуалним стиловима Баха и Хендла 12. Рани класицизам: галантни и осећајни стил 13. Високи класицизам: Штурм инд Дранг 14. Високи класицизам: синтеза стилских комплекса класицизма у индивидуалним стиловима Хајдна, Моцарта и Бетовена 15. Рекапитулација 16. Лирика раног романтизма 17. Музичко-драмски комплекс стила зрелог романтизма 18. Импресионизам 19. Експресионизам и рани модернизам 20. Модернизам 21. Стилске имитације у музици XX века 22. Стилске трансформације у музици XX века 23. Постмодернизам 24. Стратегије рада са референцом у музици XXI века 25. Постмодернизам, трансмодернизам, метамодернизам и остали -изми у српској музици XXИ века 26. Завршно предавање: однос стила и језика са примерима 27. Завршно предавање: однос стила и жанра са примерима 28. Завршно предавање: интертекстуални односи са примерима 29. Заједничка презентација резултата стилске анализе 30. Рекапитулација. Практична настава - Семинарске анализе одабраног корпуса примера који прате садржај предавања и семинарске дискусије литературе. Тимски рад и дигиталне презентације резултата. Израда семинарског рада који обухвата анализу једног или два дела. Колоквијум: прочитан чланак из стручне литературе и разговор у вези са њим. Испитни захтеви: одговор на два питања која су у вези са наставним јединицима.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

10

Семинари

20

Присуство настави и припремљеност за наставу

5

Активност на часу

5

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Bukofzer, M.; Music in the Baroque Era – from Monteverdi to Bach; 1975; Dent

Гостушки, Д.; Време уметности; 1968; Просвета

Larue, J.; Guidelines for Style Analysis, Expanded Second Edition with Models for Style Analysis; 2011; Harmonie Park Press

Марино, А.; Модерно, модернизам, модерност; 1997; Народна књига

Марковић, Т.; Стил (I) - историјске и аналитичко-теоријске координате; 2009; Факултет музичке уметности у Београду: Катедра за музикологију

Plantinga, L.; A History of Musical Style in Nineteenth Century Europe; 1984; W. W. Norton & Company

Проданов-Крајишник, И.; Музика двадесетог века; 2012; Академија уметности, Универзитет уметности у Новом Саду

Розен, Ч.; Класични стил: Хајдн, Моцарт, Бетовен; 1997; Нолит

Rummenhöller, P.; Glazbena pretklasika: kulturni i glazbenopovijesni opis glazbe u 18. stoljeću između baroka i klasike; 2004; Hrvatsko muzikološko društvo

Тепарић, С.; Ресемантизација тоналности у првој половини XX века; 2020; Факултет музичке уметности у Београду