Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Срђан Тепарић, доцент

Услов

Нема посебних услова.

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу основним знањима везаним за теоријска и историјска питања музичког стила и да буду оспособљени за самосталан аналитички приступ музичком стилу.

Циљ

Оспособљавање студента за аналитички приступ стилу у музици.

Садржај теоријске наставе

Садржај предмета Теоријска настава - 1. Историја значења појма стил 2. Однос језика и стила 3. Дефиниције појма стил у XX веку 4. Историјске категорије стила: традиција, стил епохе, стил периода, стил групе (школе), индивидуални стил, стил дела; 5. Неисторијске категорије стила: стилема, стилски комплекс, стилска формација 6. Проблем дефинисања националних музичких стилова 7. Универзално барокне категорије стила 8. Универзално класичне и универзално романтичне категорије стила 9. Приступ анализи музичког стила Гвида Адлера 10. Приступ анализи музичког стила Јана Ла Руа 11. Општи преглед веза семиотичких, наративних и гестуралних теорија са анализом музичког стила 12. Интертекстуалност и музички стил 13. Стратегије имитације и трансформације стила у музици 14. Полистилизам у контексту музике XX века 15. Рекапитулација. 16. Стилска формација барока 17. Стилски комплекси раног барока: монодија 18. Стилски комплекси средњег барока: концертантни и ораторијумски стил 19. Високи барок: синтеза стилских комплекса барока у индивидуалним стиловима Баха и Хендла 20. Стилска формација класицизма 21. Рани класицизам: галантни и осећајни стил. 22. Високи класицизам: Штурм инд Дранг 23. Високи класицизам: синтеза стилских комплекса класицизма у индивидуалним стиловима Хајдна, Моцарта и Бетовена 24. Стилска формација романтизма 25. Лирика раног романтизма 26. Музичко-драмски комплекс стила зрелог романтизма 27. Импресионизам 28. Експресионизам и рани модернизам 29. Модернизам 30. Рекапитулација. Практична настава - Стилске анализе одабраног корпуса примера који прате садржај предавања и семинарске дискусије литературе. Тимски рад и дигиталне презентације резултата. Израда семинарског рада који обухвата анализу једног или два дела.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

10

Семинари

20

Присуство настави и припремљеност за наставу

5

Активност на часу

5

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Manfred F. Bukofzer; Music in the Baroque Era – from Monteverdi to Bach; 1975; Dent

Jan LaRue; Guidelines for Style Analysis, Expanded Second Edition with Models for Style Analysis ; 2011; Harmonie Park Press

Адријан Марино; Модерно, модернизам, модерност; 1997; Народна књига

Татјана Марковић; Стил (I) - историјске и аналитиц̌ко-теоријске координате; 2009; Факултет музичке уметности: Катедра за музикологију

Leon Plantinga; A History of Musical Style in Nineteenth Century Europe; 1985; W. W. Norton & Company

Ира Проданов-Крајишник; Музика двадесетог века; 2012; Академија уметности, Универзитет уметности у Новом Саду

Чарлс Розен; Класични стил: Хајдн, Моцарт, Бетовен; 1997; Нолит

Peter Rummenhöller; Glazbena pretklasika: kulturni i glazbenopovijesni opis glazbe u 18. stoljeću između baroka i klasike; 2004; Hrvatsko muzikološko društvo

Драгутин Гостшки; Време уметности; 1968; Просвета

Ги Скарпета; Повратак барока; 2003; Светови